Skip to main content
Top
Published in: Controlling & Management Review 8/2005

01-03-2005 | BRANCHENSPEZIFISCHE ANSÄTZE

Marketing-Controlling von Abonnements im Verlagsgeschäft

Authors: Uwe Henning, Meinhard Weizmann, Dr. Michel Clement, Ute Schaedel

Published in: Controlling & Management Review | Special Issue 8/2005

Log in

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Auszug

Abonnements sind für viele Verlage eine zentrale Erlösquelle. Daher ist eine Erfolgskontrolle der Werbemaßnahmen notwendig. Es werden Zielgrößen und Erfolgskennziffern des Abo-Controllings aus der Praxis dargelegt.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Controlling & Management Review

Controlling & Management Review vermittelt den State of the Art in Controlling und Unternehmenssteuerung.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Berger, P. D. und N. Nasr (1998): Customer Lifetime Value: marketing Models nd Applications, Journal of Interactive Marketing, 12 (Winter), S. 17 – 30. Berger, P. D. und N. Nasr (1998): Customer Lifetime Value: marketing Models nd Applications, Journal of Interactive Marketing, 12 (Winter), S. 17 – 30.
go back to reference Blattberg, R.C. und J. Deighton (1996): Manage Marketing by the Customer Equity Test, Harvard Business Review, July/August, S. 136 – 144. Blattberg, R.C. und J. Deighton (1996): Manage Marketing by the Customer Equity Test, Harvard Business Review, July/August, S. 136 – 144.
go back to reference Chyi, H. I. und D. L. Lasora (2002): An Explorative Study on the Market Relation Between Online and Print Newspapers, Journal of Media Economics, 15 (2), S. 91 – 106. Chyi, H. I. und D. L. Lasora (2002): An Explorative Study on the Market Relation Between Online and Print Newspapers, Journal of Media Economics, 15 (2), S. 91 – 106.
go back to reference Danaher, P. J. (2002): Optimal Pricing of New Subscription Services: Analysis of a Market Experiment, Marketing Science, 21 (2), S. 119 – 138. Danaher, P. J. (2002): Optimal Pricing of New Subscription Services: Analysis of a Market Experiment, Marketing Science, 21 (2), S. 119 – 138.
go back to reference Harrie, E. (2004): The Nordic Media Market 2003: Media Companies and Business Activities – Nordic Media Trends 7, Göteburg. Harrie, E. (2004): The Nordic Media Market 2003: Media Companies and Business Activities – Nordic Media Trends 7, Göteburg.
go back to reference IVW (2004): Informationsgemeinschaft zur Feststellung der Verbreitung von Werbeträgern e.V., www.ivw.de. IVW (2004): Informationsgemeinschaft zur Feststellung der Verbreitung von Werbeträgern e.V., www.​ivw.​de.
go back to reference Kalita, J. K. und R.H. Ducoffe (1995): A Simultaneous-Equation Analysis of Pricing, Circulation, and Advertising Revenue for Leading Consumer Magazines, Journal of Media Economics, 8 (4), S. 1 – 16. Kalita, J. K. und R.H. Ducoffe (1995): A Simultaneous-Equation Analysis of Pricing, Circulation, and Advertising Revenue for Leading Consumer Magazines, Journal of Media Economics, 8 (4), S. 1 – 16.
go back to reference Krafft, M. (2002): Kundenbindung und Kundenwert, Heidelberg. Krafft, M. (2002): Kundenbindung und Kundenwert, Heidelberg.
go back to reference Krishnan, R. und L. Soley (1987): Controlling Magazine Circulation, Journal of Advertising Research, 13 (August/September), S. 17 – 23. Krishnan, R. und L. Soley (1987): Controlling Magazine Circulation, Journal of Advertising Research, 13 (August/September), S. 17 – 23.
go back to reference Malthouse, E.C. und B. J. Calder (2002): Measuring Newspaper Readership: A Qualitative Approach, International Journal on Media Management, 4 (4), S. 248 – 260. Malthouse, E.C. und B. J. Calder (2002): Measuring Newspaper Readership: A Qualitative Approach, International Journal on Media Management, 4 (4), S. 248 – 260.
go back to reference Neumann, A. (2002): Databasemarketing als strategischer Wettbewerbsvorteil für Verlage, in: Dallmer, H. (Hrsg.): Handbuch Direct Marketing, Wiesbaden, S. 781 – 799. Neumann, A. (2002): Databasemarketing als strategischer Wettbewerbsvorteil für Verlage, in: Dallmer, H. (Hrsg.): Handbuch Direct Marketing, Wiesbaden, S. 781 – 799.
go back to reference Reinartz, W., M. Krafft und W.D. Hoyer (2004): The CRM Process: Its Measurement and Impact on Performance, Journal of Marketing Research, 41 (August), S. 293 – 305. Reinartz, W., M. Krafft und W.D. Hoyer (2004): The CRM Process: Its Measurement and Impact on Performance, Journal of Marketing Research, 41 (August), S. 293 – 305.
go back to reference Reinartz, W. und V. Kumar (2003): The Impact of Customer Relationship Characteristics on Profitable Lifetime Duration, Journal of Marketing, 67 (1), S. 77 – 99. Reinartz, W. und V. Kumar (2003): The Impact of Customer Relationship Characteristics on Profitable Lifetime Duration, Journal of Marketing, 67 (1), S. 77 – 99.
go back to reference Reinartz, W., J. S. Thomas und V. Kumar (2005): Balancing Acquisition and Retention Resources to Maximize Customer Profitability, Journal of Marketing, 69 (1), S. 63 – 79. Reinartz, W., J. S. Thomas und V. Kumar (2005): Balancing Acquisition and Retention Resources to Maximize Customer Profitability, Journal of Marketing, 69 (1), S. 63 – 79.
go back to reference Schulte-Hillen, G., A. Ganz und J. Althans (2001): Strategien im internationalen Verlagsmarketing, Die Betriebswirtschaft, 61 (4), S. 478 – 492. Schulte-Hillen, G., A. Ganz und J. Althans (2001): Strategien im internationalen Verlagsmarketing, Die Betriebswirtschaft, 61 (4), S. 478 – 492.
go back to reference Sjurts, I. (2002): Strategien in der Medienbranche, Wiesbaden. Sjurts, I. (2002): Strategien in der Medienbranche, Wiesbaden.
go back to reference Stahmer, F. (1995): Ökonomie des Presseverlages, München. Stahmer, F. (1995): Ökonomie des Presseverlages, München.
go back to reference Streng, I. (1996): Strategisches Marketing für Publikumszeitschriften, Frankfurt am Main. Streng, I. (1996): Strategisches Marketing für Publikumszeitschriften, Frankfurt am Main.
go back to reference Van Kranenburg, H. L. (2001): Economic Effects of Consolidations of Publishers and Newspapers in The Netherlands, Journal of Media Economics, 14 (2), S. 61 – 76. Van Kranenburg, H. L. (2001): Economic Effects of Consolidations of Publishers and Newspapers in The Netherlands, Journal of Media Economics, 14 (2), S. 61 – 76.
go back to reference Whelan, K. (2004): Customers Comment on Subscription Marketing, Circulation Management, 13 (January), S. 36 – 37. Whelan, K. (2004): Customers Comment on Subscription Marketing, Circulation Management, 13 (January), S. 36 – 37.
Metadata
Title
Marketing-Controlling von Abonnements im Verlagsgeschäft
Authors
Uwe Henning
Meinhard Weizmann
Dr. Michel Clement
Ute Schaedel
Publication date
01-03-2005
Publisher
Gabler Verlag
Published in
Controlling & Management Review / Issue Special Issue 8/2005
Print ISSN: 2195-8262
Electronic ISSN: 2195-8270
DOI
https://doi.org/10.1365/s12176-005-0476-9

Other articles of this Special Issue 8/2005

Controlling & Management Review 8/2005 Go to the issue