Skip to main content
Top

2017 | OriginalPaper | Chapter

5. Identity-Based Brand Controlling

Authors : Christoph Burmann, Nicola-Maria Riley, Tilo Halaszovich, Michael Schade

Published in: Identity-Based Brand Management

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

This chapter introduces brand controlling within the context of identity-based brand management. It aims to answer the following questions:
  • Which tasks does identity-based brand controlling encompass?
  • Which methods are available within the context of identity-based brand controlling?
  • To what extent are the internal and the external perspective of identity-based brand management connected within brand controlling?
  • Which current challenges does brand controlling face within the context of brand valuation and which problem-solving approaches are available?

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Aaker, D. A. (1996). Building strong brands. New York: Free Press. Aaker, D. A. (1996). Building strong brands. New York: Free Press.
go back to reference Ailawadi, K. L., Lehmann, D. E., & Neslin, S. A. (2003). Revenue premium as an outcome measure of brand equity. Journal of Marketing, 67, 1–17.CrossRef Ailawadi, K. L., Lehmann, D. E., & Neslin, S. A. (2003). Revenue premium as an outcome measure of brand equity. Journal of Marketing, 67, 1–17.CrossRef
go back to reference Amirkhizi, M. (2005). Suche nach der Weltformel. Horizont, 6, 3–4. Amirkhizi, M. (2005). Suche nach der Weltformel. Horizont, 6, 3–4.
go back to reference Bayón, T., Gutsche, J., & Bauer, H. (2002). Customer equity marketing: Touching the intangible. European Management Journal, 20(3), 213–222.CrossRef Bayón, T., Gutsche, J., & Bauer, H. (2002). Customer equity marketing: Touching the intangible. European Management Journal, 20(3), 213–222.CrossRef
go back to reference Bekmeier-Feuerhahn, S. (1998). Marktorientierte Markenbewertung. Eine konsumenten- und unternehmensbezogene Betrachtung. Wiesbaden: Gabler.CrossRef Bekmeier-Feuerhahn, S. (1998). Marktorientierte Markenbewertung. Eine konsumenten- und unternehmensbezogene Betrachtung. Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference Braun, M., Kopka, U., & Tochtermann, T. (2003). Promotions - ein Fass ohne Boden. Akzente, 27(4), 16–23. Braun, M., Kopka, U., & Tochtermann, T. (2003). Promotions - ein Fass ohne Boden. Akzente, 27(4), 16–23.
go back to reference Breusch, A. (2009). Customer-equity-management in einem dynamischen Wettbewerbsumfeld - Konzeption und Anwendung eines customer-equity-Wettbewerbsmodells. Wiesbaden: Gabler. Breusch, A. (2009). Customer-equity-management in einem dynamischen Wettbewerbsumfeld - Konzeption und Anwendung eines customer-equity-Wettbewerbsmodells. Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Buchan, E., & Brown, A. (1989). Brand valuation and its role in mergers & acquisitions. In: Murphy, J. (Ed.), Brand valuation—establishing a true and fair view (pp. 75–89). Buchan, E., & Brown, A. (1989). Brand valuation and its role in mergers & acquisitions. In: Murphy, J. (Ed.), Brand valuation—establishing a true and fair view (pp. 75–89).
go back to reference Burmann, C. (2003). Customer equity als Steuerungsgröße für die Unternehmensführung. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 73(2), 113–138. Burmann, C. (2003). Customer equity als Steuerungsgröße für die Unternehmensführung. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 73(2), 113–138.
go back to reference Burmann, C., & Jost-Benz, M. (2005). Brand Equity Management vs. Customer Equity Management? Zur Integration zweier Managementkonzepte. Working paper no. 19, chair of innovative brand management (LiM), University of Bremen. Burmann, C., & Jost-Benz, M. (2005). Brand Equity Management vs. Customer Equity Management? Zur Integration zweier Managementkonzepte. Working paper no. 19, chair of innovative brand management (LiM), University of Bremen.
go back to reference Burmann, C., Jost-Benz, M., & Riley, N. (2009). Identity-based brand equity model—development of an integrated management and measurement approach. Journal of Business Research, 62(3), 390–397.CrossRef Burmann, C., Jost-Benz, M., & Riley, N. (2009). Identity-based brand equity model—development of an integrated management and measurement approach. Journal of Business Research, 62(3), 390–397.CrossRef
go back to reference Burmann, C., & Meffert, H. (2005). Managementkonzept der identitätsorientierten Markenführung. In H. Meffert, C. Burmann, & M. Koers (Eds.), Markenmanagement – Identitätsorientierte Markenführung und praktische Umsetzung (pp. 73–114). Wiesbaden: Gabler. Burmann, C., & Meffert, H. (2005). Managementkonzept der identitätsorientierten Markenführung. In H. Meffert, C. Burmann, & M. Koers (Eds.), Markenmanagement – Identitätsorientierte Markenführung und praktische Umsetzung (pp. 73–114). Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Burmann, C., Meffert, H., & Feddersen, C. (2007). Identitätsbasierte Markenführung. In A. Florack, M. Scarabis, & E. Primosch (Eds.), Psychologie der Markenführung (pp. 3–30). Munich: Vahlen. Burmann, C., Meffert, H., & Feddersen, C. (2007). Identitätsbasierte Markenführung. In A. Florack, M. Scarabis, & E. Primosch (Eds.), Psychologie der Markenführung (pp. 3–30). Munich: Vahlen.
go back to reference Chernatony, de. (2010). From brand vision to brand evaluation. London: Elsevier. Chernatony, de. (2010). From brand vision to brand evaluation. London: Elsevier.
go back to reference Crimmins, J. C. (1992). Better measurement and management of brand value. Journal of Advertising Research, 32, 11–19. Crimmins, J. C. (1992). Better measurement and management of brand value. Journal of Advertising Research, 32, 11–19.
go back to reference Fairfield-Sonn, J. W., Ogilvie, J. R., & Delvecchio, G. A. (2002). Mergers, acquisitions and long-term employee attitudes. Journal of Business & Economic Studies, 8(2), 1–16. Fairfield-Sonn, J. W., Ogilvie, J. R., & Delvecchio, G. A. (2002). Mergers, acquisitions and long-term employee attitudes. Journal of Business & Economic Studies, 8(2), 1–16.
go back to reference Farquhar, P. H., Herr, P. M., & Fazio, R. H. (1990). Relational model for category extensions of brands. In M. E. Goldberg & G. Gerken (Eds.), Die fraktale Marke. Düsseldorf: Econ. Farquhar, P. H., Herr, P. M., & Fazio, R. H. (1990). Relational model for category extensions of brands. In M. E. Goldberg & G. Gerken (Eds.), Die fraktale Marke. Düsseldorf: Econ.
go back to reference Gerken, G. (1994). Die fraktale Marke. Düsseldorf: Econ. Gerken, G. (1994). Die fraktale Marke. Düsseldorf: Econ.
go back to reference Gerpott, T. J., & Thomas, S. E. (2004). Markenbewertungsverfahren: Einsatzfelder und Verfahrensüberblick. Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 33(7), 394–400.CrossRef Gerpott, T. J., & Thomas, S. E. (2004). Markenbewertungsverfahren: Einsatzfelder und Verfahrensüberblick. Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 33(7), 394–400.CrossRef
go back to reference Hanser, P., Högl, S., & Maul, K.-H. (2004). Die Tank AG - Wie neun Bewertungsexperten eine fiktive Marke bewerten. Düsseldorf: Verlags-Gruppe Handelsblatt. Hanser, P., Högl, S., & Maul, K.-H. (2004). Die Tank AG - Wie neun Bewertungsexperten eine fiktive Marke bewerten. Düsseldorf: Verlags-Gruppe Handelsblatt.
go back to reference Heemann, J. (2008). Markenbudgetierung. Wiesbaden. Heemann, J. (2008). Markenbudgetierung. Wiesbaden.
go back to reference Heider, F. (1958). The psychology of interpersonal relations. New York: Wiley.CrossRef Heider, F. (1958). The psychology of interpersonal relations. New York: Wiley.CrossRef
go back to reference Heider, U. H., & Strehlau, R. (2006). Markenwert-controlling. In M. P. Zerres (Ed.), Handbuch marketing-controlling (pp. 255–280). Wiesbaden: Springer.CrossRef Heider, U. H., & Strehlau, R. (2006). Markenwert-controlling. In M. P. Zerres (Ed.), Handbuch marketing-controlling (pp. 255–280). Wiesbaden: Springer.CrossRef
go back to reference Högl, S., & Hupp, O. (2004). Brand performance measurement mit dem brand assessment system (BASS). In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 124–145). Munich: Vahlen. Högl, S., & Hupp, O. (2004). Brand performance measurement mit dem brand assessment system (BASS). In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 124–145). Munich: Vahlen.
go back to reference Holtz, A. (2012). 5-Phasen-Methode der Markenbewertung. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Holtz, A. (2012). 5-Phasen-Methode der Markenbewertung. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Hundacker, S. (2005). Customer Equity Management bei kontinuierlichen Dienstleistungen - Konzeption, Modell und Anwendung im Mobilfunk. Wiesbaden: Dt. Univ.-Verlag.CrossRef Hundacker, S. (2005). Customer Equity Management bei kontinuierlichen Dienstleistungen - Konzeption, Modell und Anwendung im Mobilfunk. Wiesbaden: Dt. Univ.-Verlag.CrossRef
go back to reference Jahn, T., Schneider, M. C., & Herz, C. (2012). Wie die Amerikaner eine deutsche Traditionsfirma ruinieren. Handelsblatt. June 8, 2012. Jahn, T., Schneider, M. C., & Herz, C. (2012). Wie die Amerikaner eine deutsche Traditionsfirma ruinieren. Handelsblatt. June 8, 2012.
go back to reference Jones, R. (2005). Finding sources of brand value: Developing a stakeholder model of brand equity. Journal of Brand Management, 13(1), 10–32.CrossRef Jones, R. (2005). Finding sources of brand value: Developing a stakeholder model of brand equity. Journal of Brand Management, 13(1), 10–32.CrossRef
go back to reference Jost-Benz, M. (2009). Identitätsbasierte Markenbewertung - Grundlagen, theoretische Konzeptualisierung und praktische Anwendung am Beispiel einer Technologiemarke. Wiesbaden: Gabler. Jost-Benz, M. (2009). Identitätsbasierte Markenbewertung - Grundlagen, theoretische Konzeptualisierung und praktische Anwendung am Beispiel einer Technologiemarke. Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Kapferer, J. N. (1992). Die Marke – Kapital des Unternehmens. Landsberg/Lech: Verlag Moderne Industrie. Kapferer, J. N. (1992). Die Marke – Kapital des Unternehmens. Landsberg/Lech: Verlag Moderne Industrie.
go back to reference Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (1997). Balanced scorecard: Strategien erfolgreich umsetzen. Stuttgart: Schäffer-Poeschel. Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (1997). Balanced scorecard: Strategien erfolgreich umsetzen. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
go back to reference Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing, 57, 1–22.CrossRef Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing, 57, 1–22.CrossRef
go back to reference Keller, K. L. (2003). Strategic brand management. Building, measuring and managing brand equity (2nd ed.). New Jersey: Upper Saddle River. Keller, K. L. (2003). Strategic brand management. Building, measuring and managing brand equity (2nd ed.). New Jersey: Upper Saddle River.
go back to reference Keller, K. L. (2005). Kundenorientierte Messung des Markenwerts. In F.-R. Esch (Ed.), Moderne Markenführung: Grundlagen – Innovative Ansätze – Praktische Umsetzungen (pp. 1307–1328). Wiesbaden: Gabler.CrossRef Keller, K. L. (2005). Kundenorientierte Messung des Markenwerts. In F.-R. Esch (Ed.), Moderne Markenführung: Grundlagen – Innovative Ansätze – Praktische Umsetzungen (pp. 1307–1328). Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference Keller, K. L. (2013). Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity. Boston: Irwin. Keller, K. L. (2013). Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity. Boston: Irwin.
go back to reference Kern, W. (1962). Bewertung von Warenzeichen. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, 14(1), 17–31. Kern, W. (1962). Bewertung von Warenzeichen. Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, 14(1), 17–31.
go back to reference Kleine-Kalmer, B. (2016). Managing brand page attachment—An emipirical study on facebook user´s attachment to brand pages (to date unpublished dissertation). Kleine-Kalmer, B. (2016). Managing brand page attachment—An emipirical study on facebook user´s attachment to brand pages (to date unpublished dissertation).
go back to reference Kötting, H. (2004). Der Y&R brand asset valuator. In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 720–733). Munich: Vahlen. Kötting, H. (2004). Der Y&R brand asset valuator. In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 720–733). Munich: Vahlen.
go back to reference Krause, J. (2013). Identitätsbasierte Markenführung im Investitionsgüterbereich - Management und Wirkungen von Marke-Kunde-Beziehungen. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Krause, J. (2013). Identitätsbasierte Markenführung im Investitionsgüterbereich - Management und Wirkungen von Marke-Kunde-Beziehungen. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Kriegbaum, C. (2001). Markencontrolling: Bewertung und Steuerung von Marken als immaterielle Vermögenswerte im Rahmen eines unternehmenswertorientierten controlling. Munich: Vahlen. Kriegbaum, C. (2001). Markencontrolling: Bewertung und Steuerung von Marken als immaterielle Vermögenswerte im Rahmen eines unternehmenswertorientierten controlling. Munich: Vahlen.
go back to reference Machatschke, M. (2012). Fragen Sie Franz. Manager Magazin, 8, 26–31. Machatschke, M. (2012). Fragen Sie Franz. Manager Magazin, 8, 26–31.
go back to reference Maloney, P. (2007). Absatzmittlergerichtetes, identitätsbasiertes Markenmanagement: Eine Erweiterung des innengerichteten, identitätsbasierten Markenmanagements unter besonderer Berücksichtigung von Premiummarken. Wiesbaden: Dt. Univ.-Verlag. Maloney, P. (2007). Absatzmittlergerichtetes, identitätsbasiertes Markenmanagement: Eine Erweiterung des innengerichteten, identitätsbasierten Markenmanagements unter besonderer Berücksichtigung von Premiummarken. Wiesbaden: Dt. Univ.-Verlag.
go back to reference Markenverband, GfK, Sattler, PwC (2012). Praxis von Markenmanagement und Markenbewertung in deutschen Unternehmen. Markenverband, GfK, Sattler, PwC (2012). Praxis von Markenmanagement und Markenbewertung in deutschen Unternehmen.
go back to reference Meffert, H., & Burmann, C. (1999). Abnutzbarkeit und Nutzungsdauer von Marken. Jahrbuch für Absatz- und Verbrauchsforschung, 45(3), 244–263. Meffert, H., & Burmann, C. (1999). Abnutzbarkeit und Nutzungsdauer von Marken. Jahrbuch für Absatz- und Verbrauchsforschung, 45(3), 244–263.
go back to reference Meffert, H., Burmann, C., & Kirchgeorg, M. (2015). Marketing: Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Meffert, H., Burmann, C., & Kirchgeorg, M. (2015). Marketing: Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Meffert, H., & Koers, M. (2005). Markenkannibalisierung in Markenportfolios. In H. Meffert, C. Burmann, & M. Koers (Eds.), Markenmanagement (pp. 297–318). Wiesbaden: Gabler.CrossRef Meffert, H., & Koers, M. (2005). Markenkannibalisierung in Markenportfolios. In H. Meffert, C. Burmann, & M. Koers (Eds.), Markenmanagement (pp. 297–318). Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference Meurer, J., & Rügge, M. (2012). Kafka für Marketers. Absatzwirtschaft, 7(2012), 30–34. Meurer, J., & Rügge, M. (2012). Kafka für Marketers. Absatzwirtschaft, 7(2012), 30–34.
go back to reference Musiol, K.-G., Berens, H., Spannagl, J., & Biesalski, A. (2004). Icon Brand Navigator und Brand Rating für eine holistische Markenführung. In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 370–399). Munich: Vahlen. Musiol, K.-G., Berens, H., Spannagl, J., & Biesalski, A. (2004). Icon Brand Navigator und Brand Rating für eine holistische Markenführung. In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 370–399). Munich: Vahlen.
go back to reference Obermiller, C. (1985). Varieties of mere exposure: The effects of processing style of repetition on affective response. Journal of Consumer Research, 12(June), 17–30.CrossRef Obermiller, C. (1985). Varieties of mere exposure: The effects of processing style of repetition on affective response. Journal of Consumer Research, 12(June), 17–30.CrossRef
go back to reference Park, C. W., MacInnis, D. J., Priester, J., Eisingerich, A. B., & Iacobucci, D. (2010). Brand attachment and brand attitude strength: conceptual and empirical differentiation of two critical brand equity drivers. Journal of Marketing, 74(6), 1–17.CrossRef Park, C. W., MacInnis, D. J., Priester, J., Eisingerich, A. B., & Iacobucci, D. (2010). Brand attachment and brand attitude strength: conceptual and empirical differentiation of two critical brand equity drivers. Journal of Marketing, 74(6), 1–17.CrossRef
go back to reference Perrey, J., Freundt, T., & Spillecke, D. (2015). Power brands—Measuring—Making—Managing—Brand success. Weinheim: WILEY-VCH. Perrey, J., Freundt, T., & Spillecke, D. (2015). Power brands—Measuring—Making—Managing—Brand success. Weinheim: WILEY-VCH.
go back to reference Pfeil, O., & Vater, H. (2002). “Die kleine Unternehmensbewertung” oder die neuen Vorschriften zur Goodwill- und Intangible-Bilanzierung. KoRe, Nr., 2, 66–81. Pfeil, O., & Vater, H. (2002). “Die kleine Unternehmensbewertung” oder die neuen Vorschriften zur Goodwill- und Intangible-Bilanzierung. KoRe, Nr., 2, 66–81.
go back to reference Piehler, R. (2011). Interne Markenführung – Theoretisches Konzept und fallstudenbasierte Evidenz. Wiesbaden: Gabler.CrossRef Piehler, R. (2011). Interne Markenführung – Theoretisches Konzept und fallstudenbasierte Evidenz. Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference PricewaterhouseCoopers A. G. (2006). Praxis von Markenbewertung und Markenmanagement in deutschen Unternehmen. Frankfurt am Main. PricewaterhouseCoopers A. G. (2006). Praxis von Markenbewertung und Markenmanagement in deutschen Unternehmen. Frankfurt am Main.
go back to reference Rappaport, A., & Klien, W. (1999). Shareholder value: Ein Handbuch für Manager und Investoren. Stuttgart: Schäffer-Poeschel. Rappaport, A., & Klien, W. (1999). Shareholder value: Ein Handbuch für Manager und Investoren. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
go back to reference Reckenfelderbäumer, M. (2006). Prozesskostenrechnung im Marketing. In S. Reinecke & T. Tomczak (Eds.), Handbuch marketing-controlling (pp. 767–794). Wiesbaden: Gabler.CrossRef Reckenfelderbäumer, M. (2006). Prozesskostenrechnung im Marketing. In S. Reinecke & T. Tomczak (Eds.), Handbuch marketing-controlling (pp. 767–794). Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference Riesenbeck, H., & Perrey, J. (2005). Mega-Macht Marke. Erfolg messen, machen, managen. Frankfurt/M.: REDLINE. Riesenbeck, H., & Perrey, J. (2005). Mega-Macht Marke. Erfolg messen, machen, managen. Frankfurt/M.: REDLINE.
go back to reference Rust, R. T., Zeithaml, V. A., & Lemon, K. N. (2004). Customer-centered brand management. Harvard Business Review, (September), 110–118. Rust, R. T., Zeithaml, V. A., & Lemon, K. N. (2004). Customer-centered brand management. Harvard Business Review, (September), 110–118.
go back to reference Sattler, H. (2005). Markenbewertung: State-of-the-Art. ZfB Zeitschrift für Betriebswirtschaft: Special issue, 75(2), 33–57. Sattler, H. (2005). Markenbewertung: State-of-the-Art. ZfB Zeitschrift für Betriebswirtschaft: Special issue, 75(2), 33–57.
go back to reference Schade, M. (2012). Identitätsbasierte Markenführung professioneller Sportvereine – Eine empirische Untersuchung zur Ermittlung verhaltensrelevanter Markennutzen und der Relevanz der Markenpersönlichkeit. Wiesbaden: Gabler. Schade, M. (2012). Identitätsbasierte Markenführung professioneller Sportvereine – Eine empirische Untersuchung zur Ermittlung verhaltensrelevanter Markennutzen und der Relevanz der Markenpersönlichkeit. Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Schneider, H. (2004). Marken in der Politik, Erscheinungsformen, Relevanz, identitätsorientierte Führung und demokratietheoretische Reflektion. Wiesbaden: Gabler. Schneider, H. (2004). Marken in der Politik, Erscheinungsformen, Relevanz, identitätsorientierte Führung und demokratietheoretische Reflektion. Wiesbaden: Gabler.
go back to reference Simon, C. J., & Sullivan, M. W. (1993). The measurement and determinants of brand equity: A financial approach. Marketing Science, 12(1), 28–52.CrossRef Simon, C. J., & Sullivan, M. W. (1993). The measurement and determinants of brand equity: A financial approach. Marketing Science, 12(1), 28–52.CrossRef
go back to reference Sirgy, J. (1982). Self-concept in consumer behavior: A critical review. Journal of Consumer Research, 9(December), 287–300.CrossRef Sirgy, J. (1982). Self-concept in consumer behavior: A critical review. Journal of Consumer Research, 9(December), 287–300.CrossRef
go back to reference Ströbel, T. (2012). Die Einflussfaktoren der Markenbewertung im Sport: eine empirische Analyse der Zusammenhänge bei Klubmarken. Wiesbaden: Gabler.CrossRef Ströbel, T. (2012). Die Einflussfaktoren der Markenbewertung im Sport: eine empirische Analyse der Zusammenhänge bei Klubmarken. Wiesbaden: Gabler.CrossRef
go back to reference Stucky, N. (2004). Monetäre Markenbewertung nach dem Interbrand-Ansatz. In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 430–459). Munich: Vahlen. Stucky, N. (2004). Monetäre Markenbewertung nach dem Interbrand-Ansatz. In A. Schimansky (Ed.), Der Wert der Marke (pp. 430–459). Munich: Vahlen.
go back to reference Tafelmeier, R. (2009). Markenbilanzierung und Markenbewertung: Analyse und Eignung von Markenbewertungsverfahren in Hinblick auf die bilanzielle Behandlung von Marken nach HGB und IAS/IFRS. Frankfurt/M.: Lang. Tafelmeier, R. (2009). Markenbilanzierung und Markenbewertung: Analyse und Eignung von Markenbewertungsverfahren in Hinblick auf die bilanzielle Behandlung von Marken nach HGB und IAS/IFRS. Frankfurt/M.: Lang.
go back to reference Tomczak, T., Reinecke, S., & Kaetzke, P. (2004). Markencontrolling – Sicherstellung der Effektivität und Effizienz der Markenführung. In: Bruhn, M. (Ed.), Handbuch Markenführung (pp. 1821–1852). Stuttgart: Gabler. Tomczak, T., Reinecke, S., & Kaetzke, P. (2004). Markencontrolling – Sicherstellung der Effektivität und Effizienz der Markenführung. In: Bruhn, M. (Ed.), Handbuch Markenführung (pp. 1821–1852). Stuttgart: Gabler.
go back to reference Walser, M. G. (2004). Brand strength: Building and testing models based on experiential information. Wiesbaden: Dt. Univ.-Verlag.CrossRef Walser, M. G. (2004). Brand strength: Building and testing models based on experiential information. Wiesbaden: Dt. Univ.-Verlag.CrossRef
go back to reference Warwitz, C. (2016). Location-based advertising (to date unpublished dissertation). Warwitz, C. (2016). Location-based advertising (to date unpublished dissertation).
Metadata
Title
Identity-Based Brand Controlling
Authors
Christoph Burmann
Nicola-Maria Riley
Tilo Halaszovich
Michael Schade
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-13561-4_5