2004 | OriginalPaper | Chapter
Vom traditionellen Präsenztrainer zum Tele-Trainer Die erweiterte Rolle von Trainern in Blended Learning-Szenarien
Author : Ullrich Dittler
Published in: Virtuelle Personalentwicklung
Publisher: Deutscher Universitätsverlag
Included in: Professional Book Archive
Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.
Select sections of text to find matching patents with Artificial Intelligence. powered by
Select sections of text to find additional relevant content using AI-assisted search. powered by
Durch die Integration von elektronischen Lehr- und Lernformen in Präsenzseminare ändern sich der Ablauf von Bildungsmaßnahmen und die Anforderungen, die an die beteiligten Personengruppen — vor allem an die Trainer — gestellt werden erheblich: Zusätzlich zu den Kernaufgaben eines Trainers werden beim Einsatz von Blended Learning-Szenarien weitere Kompetenzen für die Betreuung der Selbstlernphasen erforderlich, die das Kompetenzspektrum der Trainer erheblich erweitern. The integration of computer-based-learning-elements into traditional face-to-face-learning environments changes the teaching structure, learning-activities and student requirements, plus, most of all, the teachers who take part in this complex blended learning scenario. Based on the core-competences of a teacher, a lot of different and additional competences to support the self-study-elements in blended learning-scenarios are needed. This article focuses on these additional competences for trainers.