Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Case Study on the Students’ Attitude and Acceptance of Mobile Learning

verfasst von : Simon K. S. Cheung

Erschienen in: Technology in Education. Transforming Educational Practices with Technology

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Transcending the time and geographical constraints of traditional classroom-based learning, mobile learning allows students to study anywhere and at any time. Learning is facilitated, and students generally welcome this flexible mode of learning. According to a study recently conducted by the Open University of Hong Kong, mobile learning is effective for enhancing language proficiency. This paper reports the results of this case study. In brief, it is found that students generally show a positive attitude towards mobile learning and its effectiveness in learning languages. There is a significant acceptance among students towards mobile learning, especially on the usefulness, efficiency, interactivity and convenience. The results further affirm that mobile learning can be an effective means to delivering language proficiency courses, not only for its accessibility from virtually anywhere and allowing the students to learn at any time, but also for enriching learning experience and arousing learning interest by making good use of multimedia components and features.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Case Study on the Students’ Attitude and Acceptance of Mobile Learning
verfasst von
Simon K. S. Cheung
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-46158-7_5