Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Novel Narrative Intelligence Structure for Interactive Drama in Computer Games Workflow

verfasst von : Hussein Karam Hussein Abd El-Sattar

Erschienen in: Intelligent Computer Graphics 2012

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Interactive drama and storytelling applications have become major issues in video games development. Prior research in interactive storytelling identified that adding narrative in computer games is a challenging task because: (i) it may restrict player interactivity, (ii) narrative causality/control, (iii) the duality between characters and plot, and (iv) the trade-off between narrative progression and user interaction. This chapter attempts to solve these problems by proposing an integrated framework for deeply combining interactivity and narrative in computer games workflow. It presents state-of-the-art results with respect to interactive drama and Petri nets (PN), and highlights some petri-net-based workflow tools for game design and game rules principles. The idea is to compose the game rules in the game’s workflow environment by different triggers and effects; and separates the rules of the game environment into two parts: controllable and noncontrollable rules. The main contribution of this chapter is to show how workflow management concepts can be jointly utilized with Petri nets (PN) for modeling game systems and game workflow control. Evaluation and performance results supported by some case study called “crazy ball 2” are also demonstrated. “Crazy ball 2” is a platform-type genre, much like the worldwide-known game Mario and the Konami’s Castlevania series.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Novel Narrative Intelligence Structure for Interactive Drama in Computer Games Workflow
verfasst von
Hussein Karam Hussein Abd El-Sattar
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-31745-3_7

Premium Partner