Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Review of Brand Love: Conceptual Considerations and Their Relevance for Business

verfasst von : Sarah Schlobohm, Katrin Zulauf, Ralf Wagner

Erschienen in: Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The concept of brand love and romantic customer-brand relationships has experienced a phase of increased interest among marketers and researchers. This paper aims to give a holistic overview about the current state of the academic discussion of brand love and emphasizes the conflicts in assessing the construct by itself as well as antecedents and consequences. Considering the relevance of these conceptual issues for business practice, we discuss passionbrands and lovemarks.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Review of Brand Love: Conceptual Considerations and Their Relevance for Business
verfasst von
Sarah Schlobohm
Katrin Zulauf
Ralf Wagner
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_101