Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Systematic Literature Review on E-Commerce Success Factors

verfasst von : Konstantinos Fouskas, Olga Pachni-Tsitiridou, Chrysa Chatziharistou

Erschienen in: Strategic Innovative Marketing and Tourism

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Purchases from online stores are preferred by the majority of European customers. Thus, it has stimulated both academic and business interest the identification of the factors that can affect their success. The objective of this article is to increase the understanding of the factors affecting the success of an online store. Thus, it can be a tool for online shop managers to have an overview of the factors that are important for an e-shop success. To achieve this, we contact a systematic literature review which tries to determine the success factors. In order to achieve this, we examine 24 articles published between 2013 and 2017 from peer-reviewed journals and conferences. Then we classify the factors in four main categories design and site presentation, e-marketing techniques, trading, delivery and customer support before and after the purchases and site’s reliability, safety and reputation.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
14.
16.
Zurück zum Zitat Vijayalakshmi R, Thyagarajan DV (2016) Customers’ loyalty towards online retail stores. Int J Adv Sci Res Dev 3:9–15. e-ISSN: 2395-6089 Vijayalakshmi R, Thyagarajan DV (2016) Customers’ loyalty towards online retail stores. Int J Adv Sci Res Dev 3:9–15. e-ISSN: 2395-6089
Metadaten
Titel
A Systematic Literature Review on E-Commerce Success Factors
verfasst von
Konstantinos Fouskas
Olga Pachni-Tsitiridou
Chrysa Chatziharistou
Copyright-Jahr
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-36126-6_76