Skip to main content

2007 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Web Services-Based Annotation Application for Semantic Annotation of Highly Specialised Documents About the Field of Marketing

verfasst von : Mercedes Argüello Casteleiro, Mukhtar Abusa, Maria Jesus Fernandez Prieto, Veronica Brookes, Fonbeyin Henry Abanda

Erschienen in: On the Move to Meaningful Internet Systems 2007: CoopIS, DOA, ODBASE, GADA, and IS

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The field of marketing is ever-changing. Each shift in the focus of marketing may have an impact on the current terminology in-use, and therefore, compiling marketing terminology and knowledge can help marketing managers and scholars to keep track of the ongoing evolution in the field. However, processing highly specialised documents about a particular domain is a delicate and very time-consuming activity performed by domain experts and trained terminologists, and which can not be easily delegated to automatic tools. This paper presents a Web services-based application to automate the semantic annotation and text categorisation of highly specialised documents where domain knowledge is encoded as OWL domain ontology fragments that are used as the inputs and outputs of Web services. The approach presented outlines the use of OWL-S and the OWL´s XML presentation syntax to obtain Web services that easily deal with terminological background knowledge. To validate the proposal, the research has focused on expert-to-expert documents of the marketing field. The emphasis of the research approach presented is on the end-users (marketing experts and trained terminologists) who are not computer experts and not familiarized with Semantic Web technologies.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Web Services-Based Annotation Application for Semantic Annotation of Highly Specialised Documents About the Field of Marketing
verfasst von
Mercedes Argüello Casteleiro
Mukhtar Abusa
Maria Jesus Fernandez Prieto
Veronica Brookes
Fonbeyin Henry Abanda
Copyright-Jahr
2007
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-76848-7_74