Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Achieving Cognitive Skills in Multimedia Through Revised Bloom Taxonomy

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Students in middle east are having innovative skills in multimedia and Human Computer Interaction (HCI) and hence self-learning and critical thinking can be enhanced through the teaching of this subject through proper design of the course. To achieve cognitive learning objectives in students, revised bloom taxonomy can be embedded while designing the curriculum. Teaching activities should be aligned to achieve self-learning and critical thinking in students according to the revised bloom taxonomy. Through a Project Based Learning (PBL) method in multimedia and HCI course, the above cognitive learning objectives can be developed in classroom. In this paper the design and practice of a multimedia and HCI curriculum which is taught in Muscat College, Sultanate of Oman is described and demonstrates how cognitive skills are achieved through the embedding of revised bloom taxonomy. The design of the course took the students to the various concepts of graphics techniques and practicals give them the exposure towards realization of those techniques. The final project is developed through the integration of all these practical and tutorial experiences. The observation shows students have applied their creativity with revised bloom taxonomy to obtain the goal in a wonderful way.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Forehand, R., Bloom’s taxonomy. In: Emerging Perspectives on Learning, Teaching and Technology. Houghton, Boston Retrieved 25 Oct 2012 (2004) Forehand, R., Bloom’s taxonomy. In: Emerging Perspectives on Learning, Teaching and Technology. Houghton, Boston Retrieved 25 Oct 2012 (2004)
2.
Zurück zum Zitat Reimer, Y.J., Douglas, S.: Teaching HCI design with the studio approach. Comput. Sci. Educ. 13(3), 191–205 (2003)CrossRef Reimer, Y.J., Douglas, S.: Teaching HCI design with the studio approach. Comput. Sci. Educ. 13(3), 191–205 (2003)CrossRef
Metadaten
Titel
Achieving Cognitive Skills in Multimedia Through Revised Bloom Taxonomy
verfasst von
Reshmy Krishnan
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-01662-3_2