Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Adapting Communication Messages to Reward and Punishment Sensitivity of Targeted Audiences in Fighting Obesity

verfasst von : Olivia Petit, Dwight Merunka, Olivier Oullier

Erschienen in: Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Communicating about a strong threat to health together with recommending changes in habits easy to implement is often presented in the literature as an effective strategy to convince individuals to switch to healthier behaviors (Witte and Allen 2000). However, the effectiveness of this strategy depends on the goal pursued (e.g. change in behavior, detection of sicknesses; Rothman and Salovey 1997) and consumers’ attitude towards risks.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Adapting Communication Messages to Reward and Punishment Sensitivity of Targeted Audiences in Fighting Obesity
verfasst von
Olivia Petit
Dwight Merunka
Olivier Oullier
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_92