Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Approach for Sponsored Search Auctions Based on the Coalitional Game Theory

verfasst von : Wenlin Xu, Kun Yue, Jin Li, Liang Duan, Suiye Liu, Weiyi Liu

Erschienen in: Web Information Systems Engineering – WISE 2013

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Sponsored search auctions play a crucial role in the Internet advertising. By considering the mutual interactions among advertisers in sponsored search auctions, we propose a game-theory based method for advertisers cooperating with each other in a sponsored search auction. First, we propose a cooperation bid strategy for advertisers’ coalition, which could make the utility of the coalition increased and be obtained in linear time. Then, we prove the coalitional game of advertisers has a non-empty core containing the Shapley value. Following, we use an approximate Shapley value to distribute the coalition’s utility among advertisers in the coalition. Experiments results verify the efficiency and effectiveness of our method.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Approach for Sponsored Search Auctions Based on the Coalitional Game Theory
verfasst von
Wenlin Xu
Kun Yue
Jin Li
Liang Duan
Suiye Liu
Weiyi Liu
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-41154-0_34

Premium Partner