Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

An International Collaboration in the Design Experience of a MOOC Series

verfasst von : Susanna Sancassani, Paola Corti, Valeria Baudo

Erschienen in: Digital Education: Out to the World and Back to the Campus

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Is it possible to accelerate didactical innovation processes by building new kinds of collaboration between different institutions in the Higher Education scenario? Using MOOCs as a lever to share experiences and co-design learning paths might be one effective way to it. The experience of Polimi Open Knowledge and the “MOOCs for Teachers” series about didactical innovation is the focus of this paper, which aims at giving evidence of the crucial role played by the collaboration among institutions and individual teachers in building new learning strategies for the Higher Education.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Biggs, J., Tang, C.: Teaching for Quality Learning at University. McGraw-Hill and Open University Press, Maidenhead (2011) Biggs, J., Tang, C.: Teaching for Quality Learning at University. McGraw-Hill and Open University Press, Maidenhead (2011)
2.
Zurück zum Zitat Claros, I., Garmendia, A., Echeverría, L., Cobos, R.: Towards a collaborative pedagogical model in MOOCs”. Paper Presented at the IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON, pp. 905–911 (2014). doi:10.1109/EDUCON.2014.6826204 Claros, I., Garmendia, A., Echeverría, L., Cobos, R.: Towards a collaborative pedagogical model in MOOCs”. Paper Presented at the IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON, pp. 905–911 (2014). doi:10.​1109/​EDUCON.​2014.​6826204
3.
Zurück zum Zitat Kolb, D.: Experiential learning: Experience as the source of learning and development. Prentice-Hall, Englewood Cliffs (1984) Kolb, D.: Experiential learning: Experience as the source of learning and development. Prentice-Hall, Englewood Cliffs (1984)
4.
Zurück zum Zitat Guàrdia, L., Maina, M., Sangrà, A.: MOOC design principles: a pedagogical approach from the learner’s perspective. eLearn. Pap. (33) (2013) Guàrdia, L., Maina, M., Sangrà, A.: MOOC design principles: a pedagogical approach from the learner’s perspective. eLearn. Pap. (33) (2013)
5.
Zurück zum Zitat Sancassani, S., Corti, P., Brambilla, F.: From MOOCs to knowledge sharing. In: Proceeding of EADTU Conference Transition to Open and On-Line Education in European Universities, Paris, 24–25 October 2013 Sancassani, S., Corti, P., Brambilla, F.: From MOOCs to knowledge sharing. In: Proceeding of EADTU Conference Transition to Open and On-Line Education in European Universities, Paris, 24–25 October 2013
6.
Zurück zum Zitat Zheng, S., Rosson, M.B., Shih, P.C., Carroll, J.M.: Designing MOOCs as interactive places for collaborative learning. In: Proceedings of the Second ACM Conference on Learning@ Scale, pp. 343–346. ACM (2015) Zheng, S., Rosson, M.B., Shih, P.C., Carroll, J.M.: Designing MOOCs as interactive places for collaborative learning. In: Proceedings of the Second ACM Conference on Learning@ Scale, pp. 343–346. ACM (2015)
Metadaten
Titel
An International Collaboration in the Design Experience of a MOOC Series
verfasst von
Susanna Sancassani
Paola Corti
Valeria Baudo
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-59044-8_13