Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

Approaches to Learning and Kolb’s Learning Styles of Undergraduates with Better Grades

verfasst von : Patrícia Almeida, José Joaquim Teixeira-Dias, Mariana Martinho, Chinthaka Balasooriya

Erschienen in: Knowledge Management, Information Systems, E-Learning, and Sustainability Research

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The purpose of this study is to investigate if the teaching, learning and assessment strategies conceived and implemented in a higher education chemistry course promote the development of conceptual understanding, as intended. Thus, our aim is to analyse the learning styles and the approaches to learning of chemistry undergraduates with better grades. The overall results show that the students with better grades possess the assimilator learning style, that is usually associated to the archetypal chemist. Moreover, the students with the highest grades revealed a conception of learning emphasising understanding. However, these students diverged both in their learning approaches and in their preferences for teaching strategies. The majority of students adopted a deep approach or a combination of a deep and a strategic approach, but half of them revealed their preference for teaching-centred strategies.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Approaches to Learning and Kolb’s Learning Styles of Undergraduates with Better Grades
verfasst von
Patrícia Almeida
José Joaquim Teixeira-Dias
Mariana Martinho
Chinthaka Balasooriya
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-16318-0_35