Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

8. Branding in China

verfasst von : Ashok Sethi

Erschienen in: Chinese Consumers

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Marketers sometimes debate whether branding plays the same role in developing markets like China as it does in the developed markets (though some in the same breath contend that China is not a developing market anymore). China is in a relatively unique position here, as it shares some characteristics with the developing markets, but in some ways, it is not only ahead of the curve from developing markets but also leads the developed markets. While it is clear that it is time for marketers to increase their investments, the rather special nature of markets like China indicates that the traditional approaches to brand building will be inadequate. China has not ony eclectively embraced many global brands, but has also successfully developed its own brands in many product fields through clever innovation and mareting investments.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Bain & Company: Kantar Worldpanel. (2016). China Shopper Report 2016, Vol. 1. Bain & Company & Kantar Worldpanel. Bain & Company: Kantar Worldpanel. (2016). China Shopper Report 2016, Vol. 1. Bain & Company & Kantar Worldpanel.
Zurück zum Zitat Bell, D., & Shelman, M. L. (2011). KFC’s Radical Approach to China. Harvard Business Review. Bell, D., & Shelman, M. L. (2011). KFC’s Radical Approach to China. Harvard Business Review.
Zurück zum Zitat Driest, F. V., Sthanunathan, S., & Weed, K. (2016). Building an Insights Engine: How Unilever got to know its customers. Harvard Business Review. Driest, F. V., Sthanunathan, S., & Weed, K. (2016). Building an Insights Engine: How Unilever got to know its customers. Harvard Business Review.
Zurück zum Zitat Illuminera. (2017). China’s Digital Transformation. Illuminera Institute. Illuminera. (2017). China’s Digital Transformation. Illuminera Institute.
Zurück zum Zitat TNS. (2008). The China Source Book. TNS. TNS. (2008). The China Source Book. TNS.
Metadaten
Titel
Branding in China
verfasst von
Ashok Sethi
Copyright-Jahr
2019
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-10-8992-3_8