Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

Broadening the Perspective of the Roles of Civil Engineers – A Freshmen Module on How Engineers Solve Real-World Problems

verfasst von : Kevin Sze Chiang Kuang, Weng Tat Chan

Erschienen in: Proceedings of The 17th East Asian-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction, 2022

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Taking the role of a team of civil engineers, students working in a group of five prepare a bid for a civil infrastructural project for the government to address a pressing need in society. Students were guided using a framework where they identify, define, set goals, generate solutions, and evaluate alternatives from the financial, economic, environmental and society perspectives. This Year 1 module was conducted using a flipped classroom approach in the second semester over a 13-week period. A different theme could be assigned for every new semester and the theme of “Designing Infrastructural Solutions to Tackle the Effects of Climate Change” was adopted for the most recent run of the module to reflect the current interest on this topic. This paper will outline the philosophy behind the development of this module and other details including the format and learning support provided for students, student activities and deliverables, assessment and student feedback. A discussion of the main lessons learnt and some recommendations for future adoption of this learning approach in a civil engineering programme will also be presented.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Harris, A.J.: Can design be taught? In: Proceedings of the Institution of Civil Engineers, vol. 68, pp. 406–416 (1980) Harris, A.J.: Can design be taught? In: Proceedings of the Institution of Civil Engineers, vol. 68, pp. 406–416 (1980)
Zurück zum Zitat Teven, J.J., McCroskey, J.C.: The relationship of perceived teacher caring with student learning and teacher evaluation. Commun. Educ. 46, 167–177 (1997)CrossRef Teven, J.J., McCroskey, J.C.: The relationship of perceived teacher caring with student learning and teacher evaluation. Commun. Educ. 46, 167–177 (1997)CrossRef
Metadaten
Titel
Broadening the Perspective of the Roles of Civil Engineers – A Freshmen Module on How Engineers Solve Real-World Problems
verfasst von
Kevin Sze Chiang Kuang
Weng Tat Chan
Copyright-Jahr
2023
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-19-7331-4_28