Skip to main content

2017 | Supplement | Buchkapitel

Child-Friendly Programming Interfaces to AI Cloud Services

verfasst von : Ken Kahn, Niall Winters

Erschienen in: Data Driven Approaches in Digital Education

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

AI cloud services are available for speech synthesis, speech recognition, image and video recognition, text analysis, and machine learning. School students could use these services in a wide variety of programming projects including voice commands to robots, chatbots, audio games, and vision-based robotics. In doing so they may learn about perception, language, psychology, and the latest empowering technologies. A major obstacle to using these services in schools is that they are technically complex APIs beyond the ability of most school students. The challenge addressed in this paper is how to provide interfaces that are much easier to use and yet still supports most of the functionality of these AI services. We describe the addition of new programming blocks to the Snap! visual programming language [1] that provide easy-to-use interfaces to these services. We have developed new blocks for speech input and output and image recognition. Learning materials have been developed and preliminarily trialed with a small number of children.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Harvey, B., Mönig, J.: Bringing “No Ceiling” to scratch: can one language serve kids and computer scientists? In: Constructionism, Paris, France (2010) Harvey, B., Mönig, J.: Bringing “No Ceiling” to scratch: can one language serve kids and computer scientists? In: Constructionism, Paris, France (2010)
3.
Zurück zum Zitat Kahn, K.: A Logo natural language system. Technical report, MIT AI Lab, LOGO Working Paper 46 (1975) Kahn, K.: A Logo natural language system. Technical report, MIT AI Lab, LOGO Working Paper 46 (1975)
4.
Zurück zum Zitat Kahn, K.: TOONTALK REBORN - Re-implementing and re-conceptualising ToonTalk for the Web. In: Constructionism, Vienna, Austria (2014) Kahn, K.: TOONTALK REBORN - Re-implementing and re-conceptualising ToonTalk for the Web. In: Constructionism, Vienna, Austria (2014)
5.
Zurück zum Zitat Resnick, M., Maloney, J., Monroy-Hernández, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B., Kafai, Y.: Scratch: programming for all. Commun. ACM 52(11), 60–67 (2009). doi:10.1145/1592761.1592779 CrossRef Resnick, M., Maloney, J., Monroy-Hernández, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B., Kafai, Y.: Scratch: programming for all. Commun. ACM 52(11), 60–67 (2009). doi:10.​1145/​1592761.​1592779 CrossRef
Metadaten
Titel
Child-Friendly Programming Interfaces to AI Cloud Services
verfasst von
Ken Kahn
Niall Winters
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-66610-5_64