Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Conducting Cost-Effective User Research in China Remotely

verfasst von : Shuang Liu, Shuang Xu

Erschienen in: HCI in Business, Government, and Organizations

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

For companies that want to be successful in China, it is necessary to understand the needs and behaviors of Chinese consumers. However, the UX community in the US has yet to develop the best practices for conducting remote user research in China. Existing guidance seldom discuss the feasibility of the research plans, such as cost or time constraint. As a small User Experience design team with limited resources, we strived for conducting user research on Chinese users in a cost-effective way. This paper summarized our experience of exploring research methods and tools for studying printer users in China from the US, and provided advice to the UX community that faces similar challenges.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Brejcha, J.: Cross-Cultural Human-Computer and User Experience Design: A Semiotic Perspective. Taylor & Francis, London (2015)CrossRef Brejcha, J.: Cross-Cultural Human-Computer and User Experience Design: A Semiotic Perspective. Taylor & Francis, London (2015)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Quesenbery, W., Szuc, D.: Global UX Design and Research in a Connected World. Morgan Kaufmann, Los Altos (2012) Quesenbery, W., Szuc, D.: Global UX Design and Research in a Connected World. Morgan Kaufmann, Los Altos (2012)
6.
Zurück zum Zitat Walsh, T., Nurkka, P., Koponen, T., Varsaluoma, J., Kujala, S., Belt, S.: Collecting cross-cultural user data with internationalized storyboard survey. In: Proceedings of the 23rd Australian Computer-Human Interaction Conference, pp. 301–310, Canberra, Australia (2011) Walsh, T., Nurkka, P., Koponen, T., Varsaluoma, J., Kujala, S., Belt, S.: Collecting cross-cultural user data with internationalized storyboard survey. In: Proceedings of the 23rd Australian Computer-Human Interaction Conference, pp. 301–310, Canberra, Australia (2011)
7.
Zurück zum Zitat Martin, B., Hanington, B.: Universal Methods of Design. Rockport Publishers, Beverly (2012) Martin, B., Hanington, B.: Universal Methods of Design. Rockport Publishers, Beverly (2012)
Metadaten
Titel
Conducting Cost-Effective User Research in China Remotely
verfasst von
Shuang Liu
Shuang Xu
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-91716-0_9