Zum Inhalt

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

13. Consumer Search Patterns: Empirical Evidence, Competing Theories and Managerial Implications

verfasst von : Christopher P. Holland

Erschienen in: Collaboration in the Digital Age

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Consumer search behaviour is a central process in the functioning of markets because it determines how customers find and evaluate information about competing suppliers and therefore determines to a large extent buying behaviour. A review of the empirical evidence of search behaviour based on the theoretical constructs of consideration set and time is used as the basis for evaluating competing theories from Information Systems, economics, decision-making theory and marketing that seek to explain and predict consumer search patterns. A multi-disciplinary bricolage search model is proposed that incorporates elements from previous theories but differs from established theory by acknowledging that search may best be described as rummaging to build an information mosaic and therefore appears more random than was previously thought. A bricolage model may help explain a range of different search behaviours, for example iterative and sometimes seemingly chaotic search patterns, narrow search behaviour, haphazard search behaviour, heuristic approaches and relatively small amounts of attention paid on evaluating different options. The theoretical and managerial implications of the ideas are outlined, which indicate areas for further research.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Metadaten
Titel
Consumer Search Patterns: Empirical Evidence, Competing Theories and Managerial Implications
verfasst von
Christopher P. Holland
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-94487-6_13