Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Cool, Social Media, and Marketing Communications Strategy: An Anarchy-Network Logic of Value Creation

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Scholars and practitioners have been frustrated in the attempt to identify a viable strategy to capitalize on the potential marketing applications presented by social networking media. The very nature of social networking media may render long accepted assumptions about how desirable customer attention is captured and leveraged obsolete. Relying on recent developments in Critical Service Logic literature, along with theories stemming from research in fashion marketing, secondary data is examined to illuminate how this powerful new medium may operate, and how it may change the manner in which marketing communications strategy is conducted.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Cool, Social Media, and Marketing Communications Strategy: An Anarchy-Network Logic of Value Creation
verfasst von
Mark Pelletier
Frank G. Adams
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_77