Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Cross-Cultural Issues in Sales Behavior Research

verfasst von : George Deitz, Jared Oakley, Alexa K. Fox, Jeong Eun

Erschienen in: Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Sales researchers and managers have long sought to identify and promote effective selling practices that improve firm performance. One prominent stream of relational sales research has dealt with the concept of adaptive selling behavior (ASB). A meta-analysis of over 31,000 salespeople by Franke and Park (2006) identified antecedents and outcomes of ASB, but focused largely on U.S. salespeople. Thus, relatively little is known about such sales practices in alternative cultural contexts.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Cross-Cultural Issues in Sales Behavior Research
verfasst von
George Deitz
Jared Oakley
Alexa K. Fox
Jeong Eun
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_230