Skip to main content
main-content

Über dieses Buch

Obsolescence is fundamental to the experience of modernity, not simply one dimension of an economic system. The contributors to this book investigate obsolescence as a historical phenomenon, an aesthetic practice, and an affective mode.

Inhaltsverzeichnis

Frontmatter

Introduction

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Introduction

Thinking out of Sync: A Theory of Obsolescence
Babette B. Tischleder, Sarah Wasserman

Prelude

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Prelude

The Obsolescence of the Human
Bill Brown

History

Frontmatter

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 1. Rags, Bones, and Plastic Bags: Obsolescence, Trash, and American Consumer Culture

Susan Strasser

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 2. Architectures of Obsolescence: Lessons for History

Daniel M. Abramson

Media and the Digital Age

Frontmatter

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 3. Proliferation and Obsolescence of the Historical Record in the Digital Era

John Durham Peters

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 4. Replacement, Displacement, and Obsolescence in the Digital Age

William Uricchio

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 5. The Future History of the Book: Time, Attention, Convention

Kathleen Fitzpatrick

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 6. The Pleasures of Paper: Tethering Literature to Obsolete Material Forms

Alexander Starre

Aesthetics

Frontmatter

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 7. The Horror of Details: Obsolescence and Annihilation in Miyako Ishiuchi’s Photography of Atomic Bomb Artifacts

Jani Scandura

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 8. The Poetics of Patination in the Work of William Gibson

Hanjo Berressem

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 9. Untimely: Obsolescence, Late Modernism, and the View Out of Giovanni’s Room

MaryAnn Snyder-Körber

Backmatter

Weitere Informationen

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Die Corporate Supply Strategy bei Phoenix Contact GmbH & Co. KG

Lesen Sie am Beispiel von Phoenix Contact, wie der Einkauf in einem weltweit agierenden Industrieunternehmen mit dezentralen Einkaufsstrukturen mit der 15M-Architektur der Supply-Strategie strategisch ausgerichtet werden kann.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise