Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Development of Intuitive Force Presentation Method Using Stopper Mechanism for Skill Training

verfasst von : Masamichi Sakaguchi, Mingoo Lee

Erschienen in: HCI International 2015 - Posters’ Extended Abstracts

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In skill training, there are many information and most of skill training depends on watching the skill. However the novice can not acquire the force information by watching the skill. So the trial and error process is required for the skill training. We describes some methods guiding the exerting force of novice to exert the target force at target position. The methods present spring from the target position for the novice exerting target force. Because watching the skill is also important in skill training, the presenting methods intend for presenting the force information without the visual information. The spring element makes the novice actively exerting force. And the stopper and latch element display how much pushing down the spring. The force guiding method use mechanical elements controlled by the brake linear actuator like the spring, stopper and latch. In this paper, the concept and purpose of the method and the validity of the method are described.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Powell, D., O’Malley, M.K.: The task-dependent efficacy of shared-control haptic guidance paradigms. IEEE Trans. Haptics 5(3), 208–2019 (2008)CrossRef Powell, D., O’Malley, M.K.: The task-dependent efficacy of shared-control haptic guidance paradigms. IEEE Trans. Haptics 5(3), 208–2019 (2008)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Gillespie, R.B., O’Modhrain, M.S., Tang, P., Zaretzky, D., Pham, C.: The virtual teacher. Proc. ASME IMECE-DSC 64, 171–178 (1998) Gillespie, R.B., O’Modhrain, M.S., Tang, P., Zaretzky, D., Pham, C.: The virtual teacher. Proc. ASME IMECE-DSC 64, 171–178 (1998)
3.
Zurück zum Zitat Henmi, K., Yoshikawa, T.: Virtual lesson and its application to virtual calligraphy system. In: Proceedings of IEEE ICRA, pp. 1275–1280 (1998) Henmi, K., Yoshikawa, T.: Virtual lesson and its application to virtual calligraphy system. In: Proceedings of IEEE ICRA, pp. 1275–1280 (1998)
4.
Zurück zum Zitat Morris, D., Tan, H., Barbagli, F., Chang, T., Salisbury, K.: Haptic feedback enhances force skill learning. In: Proceedings of IEEE WorldHaptics, pp. 21–26 (2007) Morris, D., Tan, H., Barbagli, F., Chang, T., Salisbury, K.: Haptic feedback enhances force skill learning. In: Proceedings of IEEE WorldHaptics, pp. 21–26 (2007)
5.
Zurück zum Zitat Kikuuwe, R., Yoshikawa, T.: Haptic display device with fingertip pressing function for motion&force teaching to human. In: Proceedings of IEEE ICRA, pp. 868–873 (2001) Kikuuwe, R., Yoshikawa, T.: Haptic display device with fingertip pressing function for motion&force teaching to human. In: Proceedings of IEEE ICRA, pp. 868–873 (2001)
Metadaten
Titel
Development of Intuitive Force Presentation Method Using Stopper Mechanism for Skill Training
verfasst von
Masamichi Sakaguchi
Mingoo Lee
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-21383-5_51

Neuer Inhalt