Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Factors Influencing the Sustainability of MOOCs Compared with Traditional Distance Education Courses

verfasst von : Thorleif Hjeltnes, Svend Andreas Horgen

Erschienen in: Advances in Web-Based Learning – ICWL 2016

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The Norwegian University of Science and Technology (NTNU), Department of Informatics and e-learning (IIE), have offered distance education courses for more than twenty years. In the years 2014–2016 we tried out a Massive Open Online Course (MOOC) model for course delivery.
We compared the two models of delivering the courses. A total of thirty success factors for sustainability were used to evaluate the Distance Education in three time frames and the new MOOC package. The result indicates that sustainability can be achieved if institutions are willing or able to implement more flexibility in organising their course packages.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
NITOL – Norway net with IT in Online Learning.
 
2
TISIP – a small research foundation in Norway.
 
3
CCeD – A method called Concurrent e-Learning Design.
 
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Hjeltnes, T., Horgen, S.A.: MOOC for ICT in teacher training – reflections about people, process and tools. In: INTED 2015 (2015) Hjeltnes, T., Horgen, S.A.: MOOC for ICT in teacher training – reflections about people, process and tools. In: INTED 2015 (2015)
2.
Zurück zum Zitat Keegan, D.: The two models of distance education. Open Learn. J. Open Dist. e-Learn. 13(3), 43–47 (1998)CrossRef Keegan, D.: The two models of distance education. Open Learn. J. Open Dist. e-Learn. 13(3), 43–47 (1998)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Fini, A.: The technological dimension of a massive open online course: the case of the CCK08 course tools. IRRODL 10(5), 3 (2009) Fini, A.: The technological dimension of a massive open online course: the case of the CCK08 course tools. IRRODL 10(5), 3 (2009)
6.
Zurück zum Zitat Hjeltnes, T., Horgen, S.A., Hjeltnes, T.A.: Using the concurrent e-learning design method in a distributed mode for developing courses in teacher training and entrepreneurship. In: ICERI2014 (2014) Hjeltnes, T., Horgen, S.A., Hjeltnes, T.A.: Using the concurrent e-learning design method in a distributed mode for developing courses in teacher training and entrepreneurship. In: ICERI2014 (2014)
Metadaten
Titel
Factors Influencing the Sustainability of MOOCs Compared with Traditional Distance Education Courses
verfasst von
Thorleif Hjeltnes
Svend Andreas Horgen
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-47440-3_14