Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

06.09.2017 | Research Paper | Ausgabe 2/2019

Business & Information Systems Engineering 2/2019

How to Succeed with Cloud Services?

A Dedication-Constraint Model of Cloud Success

Zeitschrift:
Business & Information Systems Engineering > Ausgabe 2/2019
Autoren:
Dr. Manuel Trenz, Dr. Jan Huntgeburth, Prof. Dr. Daniel Veit
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s12599-017-0494-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.
Accepted after one revision by Prof. Dr. Bichler.

Abstract

How can cloud providers be successful? Severe competition and low up-front commitments create enormous challenges for providers of consumer cloud services when attempting to develop a sustainable market position. Emergent trends like consumerization lead to high growth rates and extend the reach of these services far into the enterprise sphere. Using a freemium model, many providers focus on establishing a large customer base quickly but fail to generate revenue streams in the long run. Others charge consumers early but do not reach their growth targets. Based on a representative sample of 596 actual cloud service users, the study examines how consumer cloud services can become self-sustainable on the basis of the user base and revenue streams they generate. The authors identify two mechanisms that influence the success of consumer cloud services, dedication- and constraint-based mechanisms, and show how they drive different elements of success. They find that satisfaction impacts the success of cloud services in terms of user generation and continuance, while switching barriers need to be in place to generate revenues. The results indicate that focusing on a single success element can be misleading and insufficient to understand the success of cloud services. The key findings are used to derive recommendations for three generic strategies that cloud providers can apply to become successful in their competitive market environment.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Zusatzmaterial
Supplementary material 1 (DOCX 52 kb)
12599_2017_494_MOESM1_ESM.docx
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2019

Business & Information Systems Engineering 2/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise