Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

06.09.2017 | Research Paper

How to Succeed with Cloud Services?

A Dedication-Constraint Model of Cloud Success

Zeitschrift:
Business & Information Systems Engineering
Autoren:
Dr. Manuel Trenz, Dr. Jan Huntgeburth, Prof. Dr. Daniel Veit
Wichtige Hinweise
Accepted after one revision by Prof. Dr. Bichler.

Abstract

How can cloud providers be successful? Severe competition and low up-front commitments create enormous challenges for providers of consumer cloud services when attempting to develop a sustainable market position. Emergent trends like consumerization lead to high growth rates and extend the reach of these services far into the enterprise sphere. Using a freemium model, many providers focus on establishing a large customer base quickly but fail to generate revenue streams in the long run. Others charge consumers early but do not reach their growth targets. Based on a representative sample of 596 actual cloud service users, the study examines how consumer cloud services can become self-sustainable on the basis of the user base and revenue streams they generate. The authors identify two mechanisms that influence the success of consumer cloud services, dedication- and constraint-based mechanisms, and show how they drive different elements of success. They find that satisfaction impacts the success of cloud services in terms of user generation and continuance, while switching barriers need to be in place to generate revenues. The results indicate that focusing on a single success element can be misleading and insufficient to understand the success of cloud services. The key findings are used to derive recommendations for three generic strategies that cloud providers can apply to become successful in their competitive market environment.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit dem Kombi-Abo erhalten Sie vollen Zugriff auf über 1,8 Mio. Dokumente aus mehr als 61.000 Fachbüchern und rund 500 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

WIRTSCHAFTSINFORMATIK

WI – WIRTSCHAFTSINFORMATIK – ist das Kommunikations-, Präsentations- und Diskussionsforum für alle Wirtschaftsinformatiker im deutschsprachigen Raum. Über 30 Herausgeber garantieren das hohe redaktionelle Niveau und den praktischen Nutzen für den Leser.

Business & Information Systems Engineering

BISE (Business & Information Systems Engineering) is an international scholarly and double-blind peer-reviewed journal that publishes scientific research on the effective and efficient design and utilization of information systems by individuals, groups, enterprises, and society for the improvement of social welfare.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Zusatzmaterial
Supplementary material 1 (DOCX 52 kb)
12599_2017_494_MOESM1_ESM.docx
Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

GI LogoNeuer Inhalt

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Erforderliche Schutzmaßnahmen für das (vernetzte) Auto

Längst sind moderne Autos kleine Rechnernetzwerke auf Rädern. Was bedeutet dies für die Sicherheit? Dieser Beitrag liefert einen Überblick über Angriffsmethoden und Sicherheitstechnologien für moderne Fahrzeuge. Jetzt gratis downloaden!