Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

ICT Training of Maestros of Primary Schools Located in Barrios Carenciados in Argentina. A Twofold Challenge: How They Can Master New ICT Technologies and Transform the Way They Teach

verfasst von : C. Osvaldo Rodriguez

Erschienen in: HCI International 2011 – Posters’ Extended Abstracts

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Internet access is becoming available in many schools of Argentina´s educational infrastructure. This represents a challenge for the primary school teachers. They have to teach children digitally motivated, visually stimulated and socially connected yet most teachers have been exposed very little to ICT technologies.

An important task is how to train these teachers that not only need to master the new ICT tools in very short time but also transform the way they teach, guide their students and interact with their communities.

Schools in poor neighborhoods (barrios carenciados) unfortunately do not receive the full capacity that today´s technology can provide, nor in resources or support. This makes the challenge particularly difficult and their training should prepare them for this situation.

In this paper we describe the work of two years in Escuela 502, where we have implemented state of the art multimedia laboratory in order to research possible alternative training methodologies. We describe results from the innovative experiences obtained and point that online learning technologies can serve as a powerful and cost effective tool to carry out teachers training.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
ICT Training of Maestros of Primary Schools Located in Barrios Carenciados in Argentina. A Twofold Challenge: How They Can Master New ICT Technologies and Transform the Way They Teach
verfasst von
C. Osvaldo Rodriguez
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-22095-1_108

Premium Partner