Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Let’s Digitize It: Investigating Challenges of Online Education

verfasst von : Stephan Schlögl, Christian Ploder, Teresa Spieß, Franziska Schöffer

Erschienen in: Learning Technology for Education Challenges

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper focuses on the challenges education providers face when trying to offer different types of online education formats as an extension to their already existing course portfolio. We investigated generic challenges concerning both small and closed as well as big and open online courses, where challenges include the development as well as the integration of new online content into course structures. Our analysis is based on an interview study with representatives of 14 Universities in the German speaking area. Results yield six concrete problem areas education providers have to deal with. Those include cost, and increasing student base, drop-out rates, teaching quality, certifications and legal challenges. While the penetration of online education in the investigated area is surely too small to realistically construct best practice examples, the presented work represents a snapshot of today’s challenges in offering online education, and therefore may be seen as a valuable starting point to work on future improvements.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Kaur, M.: Blended learning - its challenges and future. Procedia. Soc. Behav. Sci. 93, 612–617 (2013)CrossRef Kaur, M.: Blended learning - its challenges and future. Procedia. Soc. Behav. Sci. 93, 612–617 (2013)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Witt, C.: Mobile Learning. Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (2013)CrossRef Witt, C.: Mobile Learning. Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (2013)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Sauter, W., Sauter, S.: Workplace Learning. Integrierte Kompetenzentwicklung mit kooperativen und kollaborativen Lernsystemen. Springer Gabler, Imprint (2013) Sauter, W., Sauter, S.: Workplace Learning. Integrierte Kompetenzentwicklung mit kooperativen und kollaborativen Lernsystemen. Springer Gabler, Imprint (2013)
4.
Zurück zum Zitat McAuley, A., Stewart, B., Siemens, G., Cormier, D.: The MOOC model for digital practice (2010) McAuley, A., Stewart, B., Siemens, G., Cormier, D.: The MOOC model for digital practice (2010)
5.
Zurück zum Zitat Brahimi, T., Sarirete, A.: Learning outside the classroom through MOOCs. Comput. Hum. Behav. 15, 604–609 (2015)CrossRef Brahimi, T., Sarirete, A.: Learning outside the classroom through MOOCs. Comput. Hum. Behav. 15, 604–609 (2015)CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Hollands, F.M., Tirthali, D.: MOOCs: expectations and reality. Full Report Center for Benefit-Cost Studies of Education Teachers College, Columbia University, Hrsg, New York (2014b) Hollands, F.M., Tirthali, D.: MOOCs: expectations and reality. Full Report Center for Benefit-Cost Studies of Education Teachers College, Columbia University, Hrsg, New York (2014b)
7.
Zurück zum Zitat O’Connor, K.: MOOCs, institutional policy and change dynamics in higher education. High. Educ. 68(5), 623–635 (2014)CrossRef O’Connor, K.: MOOCs, institutional policy and change dynamics in higher education. High. Educ. 68(5), 623–635 (2014)CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Hew, K.F., Cheung, W.S.: Students’ and instructors’ use of massive open online courses (MOOCs): motivations and challenges. Educ. Res. Rev. 12, 45–58 (2014)CrossRef Hew, K.F., Cheung, W.S.: Students’ and instructors’ use of massive open online courses (MOOCs): motivations and challenges. Educ. Res. Rev. 12, 45–58 (2014)CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Hollands, F.M., Tirthali, D.: Resource requirements and costs of developing and delivering MOOCs. Int. Rev. Res. Open Dist. Learn. 15(5), 114–133 (2014) Hollands, F.M., Tirthali, D.: Resource requirements and costs of developing and delivering MOOCs. Int. Rev. Res. Open Dist. Learn. 15(5), 114–133 (2014)
11.
Zurück zum Zitat Dellarocas, C., van Alstyne, M.: Money models for MOOCs. Commun. ACM 56(8), 25–28 (2013)CrossRef Dellarocas, C., van Alstyne, M.: Money models for MOOCs. Commun. ACM 56(8), 25–28 (2013)CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Kalman, Y.M.: A race to the bottom: MOOCs and higher education business models. Open Learn. J. Open. Dist. e-Learn. 29(1), 5–14 (2014)MathSciNetCrossRef Kalman, Y.M.: A race to the bottom: MOOCs and higher education business models. Open Learn. J. Open. Dist. e-Learn. 29(1), 5–14 (2014)MathSciNetCrossRef
13.
Zurück zum Zitat Wulf, J., Blohm, I., Leimeister, J.M., Brenner, W.: Massive open online courses. Wirtschaftsinformatik 56(2), 127–130 (2014)CrossRef Wulf, J., Blohm, I., Leimeister, J.M., Brenner, W.: Massive open online courses. Wirtschaftsinformatik 56(2), 127–130 (2014)CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Sandeen, C.: Integrating MOOCS into traditional higher education: the emerging “MOOC 3.0” era. Chang. Mag. High. Learn. 45(6), 34–39 (2013)CrossRef Sandeen, C.: Integrating MOOCS into traditional higher education: the emerging “MOOC 3.0” era. Chang. Mag. High. Learn. 45(6), 34–39 (2013)CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Loya, A., Gopal, A., Shukla, I., Jermann, P., Tormey, R.: Conscientious behaviour, flexibility and learning in massive open on-line courses. Procedia. Soc. Behav. Sci. 191, 519–525 (2015)CrossRef Loya, A., Gopal, A., Shukla, I., Jermann, P., Tormey, R.: Conscientious behaviour, flexibility and learning in massive open on-line courses. Procedia. Soc. Behav. Sci. 191, 519–525 (2015)CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Margaryan, A., Bianco, M., Littlejohn, A.: Instructional quality of massive open online courses (MOOCs). Comput. Educ. 80, 77–83 (2015)CrossRef Margaryan, A., Bianco, M., Littlejohn, A.: Instructional quality of massive open online courses (MOOCs). Comput. Educ. 80, 77–83 (2015)CrossRef
17.
Zurück zum Zitat Cooper, S., Sahami, M.: Reflections on Stanford’s MOOCs. Commun. ACM 56(2), 28–30 (2013)CrossRef Cooper, S., Sahami, M.: Reflections on Stanford’s MOOCs. Commun. ACM 56(2), 28–30 (2013)CrossRef
Metadaten
Titel
Let’s Digitize It: Investigating Challenges of Online Education
verfasst von
Stephan Schlögl
Christian Ploder
Teresa Spieß
Franziska Schöffer
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-20798-4_20