Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Effective Social Media Marketing Planning – How to Develop a Digital Marketing Plan

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Marketing planning is also undergoing rapid development as the way of marketing communicating has changed forever. The increasing popularity of blogging, podcasting, and social networks enable customers to broadcast their views about a product or service to a potential audience of millions, and the proliferation of Internet access gives everyone who wants to the tools to address issues with products and companies. The traditional communications paradigm, which relied on the classic promotional mix to craft Integrated marketing communications (IMC) strategies, must give way to an effective digital marketing planning framework which includes all forms of social media as potential tools in designing and implementing IMC strategies. Consequently, there needs to be a sophisticated process to develop and implement a digital marketing plan in the social media environment.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Hollensen, S., Opresnik, M.: Marketing: Principles and Practice, 1st edn. Opresnik Management Consulting, Lübeck (2017) Hollensen, S., Opresnik, M.: Marketing: Principles and Practice, 1st edn. Opresnik Management Consulting, Lübeck (2017)
2.
Zurück zum Zitat Kotler, P., Hollensen, S., Opresnik, M.: Social Media Marketing – A Practitioner Guide. 2nd edn. Opresnik Management Consulting, Lübeck (2017) Kotler, P., Hollensen, S., Opresnik, M.: Social Media Marketing – A Practitioner Guide. 2nd edn. Opresnik Management Consulting, Lübeck (2017)
3.
Zurück zum Zitat Hollensen, S.: Marketing Planning: A Global Perspective. McGraw-Hill, Berkshire (2006) Hollensen, S.: Marketing Planning: A Global Perspective. McGraw-Hill, Berkshire (2006)
4.
Zurück zum Zitat Hollensen, S., Opresnik, M.: Marketing – A Relationship Perspective, 2nd edn. Vahlen, München (2015) Hollensen, S., Opresnik, M.: Marketing – A Relationship Perspective, 2nd edn. Vahlen, München (2015)
5.
Zurück zum Zitat Gilmore, A., Carsons, D., Grant, K.: SME marketing in practice. Mark. Intell. Plan. 19(1), 6–11 (2011)CrossRef Gilmore, A., Carsons, D., Grant, K.: SME marketing in practice. Mark. Intell. Plan. 19(1), 6–11 (2011)CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Day, G.S.: Managing the market learning process. J. Bus. Ind. Mark. 17(4), 240–252 (2002)CrossRef Day, G.S.: Managing the market learning process. J. Bus. Ind. Mark. 17(4), 240–252 (2002)CrossRef
Metadaten
Titel
Effective Social Media Marketing Planning – How to Develop a Digital Marketing Plan
verfasst von
Marc Oliver Opresnik
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-91521-0_24

Neuer Inhalt