Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

What Works: Creating Adaptive and Intelligent Systems for Collaborative Learning Support

verfasst von : Nia M. Dowell, Whitney L. Cade, Yla Tausczik, James Pennebaker, Arthur C. Graesser

Erschienen in: Intelligent Tutoring Systems

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

An emerging trend in classrooms is the use of collaborative learning environments that promote lively exchanges between learners in order to facilitate learning. This paper explored the possibility of using discourse features to predict student and group performance during collaborative learning interactions. We investigated the linguistic patterns of group chats, within an online collaborative learning exercise, on five discourse dimensions using an automated linguistic facility, Coh-Metrix. The results indicated that students who engaged in deeper cohesive integration and generated more complicated syntactic structures performed significantly better. The overall group level results indicated collaborative groups who engaged in deeper cohesive and expository style interactions performed significantly better on posttests. Although students do not directly express knowledge construction and cognitive processes, our results indicate that these states can be monitored by analyzing language and discourse. Implications are discussed regarding computer supported collaborative learning and ITS’s to facilitate productive communication in collaborative learning environments.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
What Works: Creating Adaptive and Intelligent Systems for Collaborative Learning Support
verfasst von
Nia M. Dowell
Whitney L. Cade
Yla Tausczik
James Pennebaker
Arthur C. Graesser
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-07221-0_15