Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Towards Accessible Innovative Assessment Items

verfasst von : Eric G. Hansen, Carlos Cavalie, Teresa King, Mark T. Hakkinen, Jason J. White, Jennifer Grant

Erschienen in: Computers Helping People with Special Needs

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Educational assessment represents a huge challenge for accessibility, and the use of highly visual assessment tasks that rely on idiosyncratic interactions that may be unfamiliar to test takers further increases that challenge. The authors describe a prototype innovative mathematics item and an initial evaluation of its usability for diverse audiences, including individuals with visual and other disabilities. The study illustrates the use of technical standards for developing accessible innovative assessment items and illustrates the challenges of meeting diverse access needs.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Gardner, J.A., Bulatov, V., Stowell, H.: The ViewPlus IVEO technology for universally usable graphical information. In: Proceedings of 2005 CSUN International Conference on Technology and People with Disabilities (2005) Gardner, J.A., Bulatov, V., Stowell, H.: The ViewPlus IVEO technology for universally usable graphical information. In: Proceedings of 2005 CSUN International Conference on Technology and People with Disabilities (2005)
2.
Zurück zum Zitat Hansen, E.G., Shute, V.J., Landau, S.: An assessment-for-learning system in mathematics for individuals with visual impairments. J. Vis. Impair. Blind. 104(5), 275 (2010) Hansen, E.G., Shute, V.J., Landau, S.: An assessment-for-learning system in mathematics for individuals with visual impairments. J. Vis. Impair. Blind. 104(5), 275 (2010)
6.
Zurück zum Zitat Mislevy, R.J., Steinberg, L.S., Almond, R.G.: On the Structure of Educational Assessments. Meas.: Interdiscip. Res. Perspect. 1(1), 3–62 (2005) Mislevy, R.J., Steinberg, L.S., Almond, R.G.: On the Structure of Educational Assessments. Meas.: Interdiscip. Res. Perspect. 1(1), 3–62 (2005)
7.
Zurück zum Zitat Hansen, E.G., Mislevy, R.J.: Accessibility of computer-based testing for individuals with disabilities and English language learners within a validity framework. In: Hricko, M., Howell, S. (eds.) Online Assessment and Measurement: Foundation, Challenges, and Issues. Idea Group Publishing, Inc., Hershey, PA (2005) Hansen, E.G., Mislevy, R.J.: Accessibility of computer-based testing for individuals with disabilities and English language learners within a validity framework. In: Hricko, M., Howell, S. (eds.) Online Assessment and Measurement: Foundation, Challenges, and Issues. Idea Group Publishing, Inc., Hershey, PA (2005)
Metadaten
Titel
Towards Accessible Innovative Assessment Items
verfasst von
Eric G. Hansen
Carlos Cavalie
Teresa King
Mark T. Hakkinen
Jason J. White
Jennifer Grant
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-41264-1_34

Neuer Inhalt