Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

SIERA: Visual Analytics for Multi-dimensional Data for Learning Assessment in Educational Organisations

verfasst von : Manuel J. Ibarra, Cristhian Serrano, Angel F. Navarro

Erschienen in: Cooperative Design, Visualization, and Engineering

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Nowadays, data is produced at an incredible rate and the strategy to collect and store is increasing as faster as the strategy to analyse it. The correct analysis of these multidimensional data is very important for decision makers. Some Educational Organisations have a culture of evaluating the student’s knowledge, it makes possible to promptly discover weaknesses in the teaching and learning process. This paper describes a proposed strategy to collect multi-dimensional data and visual analytics for assessment that supports the evaluation process of educational organisations. To validate this proposal we used focus group. The proposed strategy was tested with 2677 schools and 160529 students in evaluation process in Apurimac-Peru. The test results show that teachers agree with the proposed strategy.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat González, J.R., Soledad, M., Montoya, R., Rivera, J.A.: Cultura de evaluación en instituciones educativas. Perfiles Educ. 33(131), 42–63 (2011) González, J.R., Soledad, M., Montoya, R., Rivera, J.A.: Cultura de evaluación en instituciones educativas. Perfiles Educ. 33(131), 42–63 (2011)
3.
Zurück zum Zitat Bolseguí, M., Fuguet, A.A.: Cultura de evaluación: una aproximación conceptual. Investigación y Postgrado 21(1), 77–98 (2006) Bolseguí, M., Fuguet, A.A.: Cultura de evaluación: una aproximación conceptual. Investigación y Postgrado 21(1), 77–98 (2006)
4.
Zurück zum Zitat Guchev, V., Massimo, M., Giuseppe S.: Design guidelines for correlated quantitative data visualizations. In: Proceedings of the International Working Conference on Advanced Visual Interfaces. ACM (2012) Guchev, V., Massimo, M., Giuseppe S.: Design guidelines for correlated quantitative data visualizations. In: Proceedings of the International Working Conference on Advanced Visual Interfaces. ACM (2012)
5.
Zurück zum Zitat Keim, D., Kohlhammer, J., Ellis, G., Mansmann, F.: Mastering the Information Age: Solving Problems with Visual Analytics. Eurographics Association, Goslar (2010) Keim, D., Kohlhammer, J., Ellis, G., Mansmann, F.: Mastering the Information Age: Solving Problems with Visual Analytics. Eurographics Association, Goslar (2010)
6.
Zurück zum Zitat Spence, R.: Information Visualization: Design for Interaction. Pearson Educational (2007) Spence, R.: Information Visualization: Design for Interaction. Pearson Educational (2007)
7.
Zurück zum Zitat Tuckey, J.W.: Exploratory Data Analysis. Addison-Wesley, Reading (1977) Tuckey, J.W.: Exploratory Data Analysis. Addison-Wesley, Reading (1977)
8.
Zurück zum Zitat Keim, D.A., Mansmann, F., Schneidewind, J., Thomas, J., Ziegler, H.: Visual analytics: Scope and challenges, pp. 76–90. Springer, Berlin Heidelberg (2008) Keim, D.A., Mansmann, F., Schneidewind, J., Thomas, J., Ziegler, H.: Visual analytics: Scope and challenges, pp. 76–90. Springer, Berlin Heidelberg (2008)
9.
Zurück zum Zitat Ahlberg, C., Shneiderman, B.: Visual information seeking: Tight coupling of dynamic query filters with starfield displays. In: Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems. ACM (1994) Ahlberg, C., Shneiderman, B.: Visual information seeking: Tight coupling of dynamic query filters with starfield displays. In: Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems. ACM (1994)
10.
Zurück zum Zitat Fasciano, M., Lapalme, G. : Postgraphe: a system for the generation of statistical graphics and text. In: Proceedings of the Eighth Workshop on Natural Language Generation (1996) Fasciano, M., Lapalme, G. : Postgraphe: a system for the generation of statistical graphics and text. In: Proceedings of the Eighth Workshop on Natural Language Generation (1996)
11.
Zurück zum Zitat Mittal, V.O.: Visual prompts and graphical design: A framework for exploring the design space of 2-D charts and graphs. In: AAAI/IAAI (1997) Mittal, V.O.: Visual prompts and graphical design: A framework for exploring the design space of 2-D charts and graphs. In: AAAI/IAAI (1997)
12.
Zurück zum Zitat Matsushita, M., Kato, T.: Interactive visualization method for exploratory data analysis. In: Fifth International Conference on Information Visualisation Proceedings. IEEE (2001) Matsushita, M., Kato, T.: Interactive visualization method for exploratory data analysis. In: Fifth International Conference on Information Visualisation Proceedings. IEEE (2001)
Metadaten
Titel
SIERA: Visual Analytics for Multi-dimensional Data for Learning Assessment in Educational Organisations
verfasst von
Manuel J. Ibarra
Cristhian Serrano
Angel F. Navarro
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-46771-9_36

Neuer Inhalt