Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Business and Cultural Functions of Global Television Fairs

verfasst von : Timothy Havens

Erschienen in: Handbuch Unterhaltungsproduktion

Verlag: VS Verlag für Sozialwissenschaften

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

While the technical capacity for worldwide television broadcasting has existed at least since 1967, when the live program Our World was beamed to thirty-one countries (Parks, 2003), the cultural challenges facing transnational television exchanges have proved more formidable. Even within a single nation, cultural trends and audience tastes are fickle and unpredictable, making television programs risky commercial ventures. The added cultural differences that those programs face when they cross national, ethnic, and linguistic boundaries make it even more difficult to predict the potential popularity of any single television program. Nevertheless, international syndication markets have become more and more important for funding television production around the world over the past two decades (Havens 2006). Consequently, the global television business has developed a variety of strategies to deal with the risks posed by worldwide cultural differences. Central to these strategies are the relationships, reputations, and brand identities that get expressed and renewed at the global television sales fairs.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Business and Cultural Functions of Global Television Fairs
verfasst von
Timothy Havens
Copyright-Jahr
2010
Verlag
VS Verlag für Sozialwissenschaften
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-531-92252-2_12