Skip to main content

2008 | OriginalPaper | Buchkapitel

Using Clicks as Implicit Judgments: Expectations Versus Observations

verfasst von : Falk Scholer, Milad Shokouhi, Bodo Billerbeck, Andrew Turpin

Erschienen in: Advances in Information Retrieval

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Clickthrough data has been the subject of increasing popularity as an implicit indicator of user feedback. Previous analysis has suggested that user click behaviour is subject to a quality bias—that is, users click at different rank positions when viewing effective search results than when viewing less effective search results. Based on this observation, it should be possible to use click data to infer the quality of the underlying search system. In this paper we carry out a user study to systematically investigate how click behaviour changes for different levels of search system effectiveness as measured by information retrieval performance metrics. Our results show that click behaviour does not vary systematically with the quality of search results. However, click behaviour does vary significantly between individual users, and between search topics. This suggests that using direct click behaviour—click rank and click frequency—to infer the quality of the underlying search system is problematic. Further analysis of our user click data indicates that the correspondence between clicks in a search result list and subsequent confirmation that the clicked resource is actually relevant is low. Using clicks as an implicit indication of relevance should therefore be done with caution.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Using Clicks as Implicit Judgments: Expectations Versus Observations
verfasst von
Falk Scholer
Milad Shokouhi
Bodo Billerbeck
Andrew Turpin
Copyright-Jahr
2008
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-540-78646-7_6

Premium Partner