Skip to main content

2009 | OriginalPaper | Buchkapitel

Privacy Awareness: A Means to Solve the Privacy Paradox?

verfasst von : Stefanie Pötzsch

Erschienen in: The Future of Identity in the Information Society

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

People are limited in their resources, i.e. they have limited memory capabilities, cannot pay attention to too many things at the same time, and forget much information after a while; computers do not suffer from these limitations. Thus, revealing personal data in electronic communication environments and being completely unaware of the impact of privacy might cause a lot of privacy issues later. Even if people are privacy aware in general, the so-called privacy paradox shows that they do not behave according to their stated attitudes. This paper discusses explanations for the existing dichotomy between the intentions of people towards disclosure of personal data and their behaviour. We present requirements on tools for privacy-awareness support in order to counteract the privacy paradox.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Privacy Awareness: A Means to Solve the Privacy Paradox?
verfasst von
Stefanie Pötzsch
Copyright-Jahr
2009
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-03315-5_17

Premium Partner