Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Effects of a Robot Instructor’s Positive vs. Negative Feedbacks on Attraction and Acceptance towards the Robot in Classroom

verfasst von : Eunil Park, Ki Joon Kim, Angel P. del Pobil

Erschienen in: Social Robotics

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

As robots are now being widely used as educational aids and assistants, it is crucial to understand the effects of robotic teaching assistants in classroom and how attraction and acceptance towards the robot are shaped. A 2 (type of instructor: human vs. robot) x 3 (feedback style: positive vs. negative vs. neutral) between-subjects experiment with six conditions was conducted to examine the effects of a robot instructor in classroom and the instructor’s feedbacks on students’ attraction and acceptance towards the given feedback. Results showed that feedback from a human instructor were more acceptable than feedback from a robot instructor. Students in the robot-instructor condition showed greater attraction towards the instructor when received a positive feedback, whereas students in the human-instructor condition did not report any difference in their attraction towards the instructor due to the feedback style. Both implications and limitations of the present study as well as guidelines for future research are discussed.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Effects of a Robot Instructor’s Positive vs. Negative Feedbacks on Attraction and Acceptance towards the Robot in Classroom
verfasst von
Eunil Park
Ki Joon Kim
Angel P. del Pobil
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-25504-5_14