Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Applying Gamification in Customer Service Application to Improve Agents’ Efficiency and Satisfaction

verfasst von : Prerna Makanawala, Jaideep Godara, Eliad Goldwasser, Hang Le

Erschienen in: Design, User Experience, and Usability. Health, Learning, Playing, Cultural, and Cross-Cultural User Experience

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Gamification is the idea of applying game mechanics to non-game areas in order to encourage the use of product or service and to help make technology more engaging. This paper discusses approaches to improve agents’ productivity, spirit, and engagement at work by introducing gamification into SAP Service OnDemand, an enterprise application running in the cloud, using player-centered design. Customer service domain suffers with low job satisfaction, low employee morale, and high turnover due to the lack of job control and the task variety. We present ideas using gamification elements that could increase the job engagement and make various repetitive tasks more fun resulting in a more efficient and effective customer service. Added benefits would be reduced training needs and higher retention rates.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Applying Gamification in Customer Service Application to Improve Agents’ Efficiency and Satisfaction
verfasst von
Prerna Makanawala
Jaideep Godara
Eliad Goldwasser
Hang Le
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-39241-2_60

Neuer Inhalt