Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Theoretical Model of User Engagement in Crowdsourcing

verfasst von : Triparna de Vreede, Cuong Nguyen, Gert-Jan de Vreede, Imed Boughzala, Onook Oh, Roni Reiter-Palmon

Erschienen in: Collaboration and Technology

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Social media technology has enabled virtual collaborative environments where people actively interact, share knowledge, coordinate activities, solve problems, co-create value, and innovate. Organizations have begun to leverage approaches and technologies to involve numerous people from outside their boundaries to perform organizational tasks. Despite the success and popularity of this ‘crowdsourcing’ phenomenon, there appears to be a distinct gap in the literature regarding the empirical evaluation of the factors involved in a crowdsourcing user experience. This paper aims to fill this void by proposing a theoretical model of the antecedents and their relationships for crowdsourcing user engagement. It is defined as the quality of effort online users devote to collaboration activities that contribute directly to desired outcomes. Drawing from research in psychology and IS, we identify three critical elements that precede crowdsourcing user engagement: personal interest in topic, goal clarity, and motivation to contribute. This paper examines the theoretical basis of these variables of interest in detail, derives a causal model of their interrelationships, and identifies future plans for model testing.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Theoretical Model of User Engagement in Crowdsourcing
verfasst von
Triparna de Vreede
Cuong Nguyen
Gert-Jan de Vreede
Imed Boughzala
Onook Oh
Roni Reiter-Palmon
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-41347-6_8

Premium Partner