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2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

4. Interaction Between Subsystem and Supersystem of Mobile Flywheel Energy Storage

verfasst von : Armin Buchroithner

Erschienen in: Flywheel Energy Storage

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

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Abstract

This chapter discusses possibilities of more efficient use of flywheel energy storage systems (FESS) by adapting the FESS’s environment - or the supersystem (according to the system hierarchy presented in Chap. 4, Fig. 4.2) - to given energy storage properties. Different use cases and driver behavior are analyzed with a view on profitability and customer psychology, resulting in a clear differentiation between personal cars and commercial vehicles. Vehicle operating strategies and desirable FESS target properties are evaluated based on an extensive analysis of competing energy storage systems. The definition of so called “threshold specifications” for FESS gives a first indication whether this technology can or will be competitive on the market.

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Fußnoten
1
Extracting an amount of energy corresponding to only a small percentage of the battery capacity and then recharging it again
 
2
Fleet-specific CO2 emissions of approx. 95 g/km can be expected when using the WLTP, compared to 80–85 g/km in the NEDC [5].
 
Literatur
1.
Zurück zum Zitat I.J. Besselink, J.A. Hereijgers, P.F. van Oorschot and H. Nijmeijer (2011) Evaluation of 20000 km driven with a battery electric vehicle. Europen Electric Vehicle Congress (EEVC), Brussels, Belgium. I.J. Besselink, J.A. Hereijgers, P.F. van Oorschot and H. Nijmeijer (2011) Evaluation of 20000 km driven with a battery electric vehicle. Europen Electric Vehicle Congress (EEVC), Brussels, Belgium.
2.
Zurück zum Zitat A. Buchroithner, H. Lang and M. Bader (2016) A Holistic Approach for Technical Product Optimization. ICDPD 2016 – 18th International Conference on Design and Product Development, Paris, France. A. Buchroithner, H. Lang and M. Bader (2016) A Holistic Approach for Technical Product Optimization. ICDPD 2016 – 18th International Conference on Design and Product Development, Paris, France.
5.
Zurück zum Zitat P. Mock, J. Kühlwein, U. Tietge, V. Franco, A. Bandivadekar and J. German (2014) The WLTP: How a new test procedure for cars will affect fuel consumption values in the EU. ICCT – The International Council on Clean Transportation, Washington, D.C., USA. P. Mock, J. Kühlwein, U. Tietge, V. Franco, A. Bandivadekar and J. German (2014) The WLTP: How a new test procedure for cars will affect fuel consumption values in the EU. ICCT – The International Council on Clean Transportation, Washington, D.C., USA.
6.
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Zurück zum Zitat M. Bader, A. Buchroithner, I. Andrasec and A. Brandstätter (2012) Schwungradhybride als mögliche Alternative für den urbanen Individual- und Nahverkehr. 12. Symposium Energieinnovation, Graz, Austria. M. Bader, A. Buchroithner, I. Andrasec and A. Brandstätter (2012) Schwungradhybride als mögliche Alternative für den urbanen Individual- und Nahverkehr. 12. Symposium Energieinnovation, Graz, Austria.
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Zurück zum Zitat H. Schreck (1977) Konzeptuntersuchung, Realisierung und Vergleich eines Hybrid-Antriebes mit Schwungrad mit einem konventionellen Antrieb. Fakultät für Maschinenwesen der Rheinisch-Westfälischen Technischen Hochschule, Aachen, Germany. H. Schreck (1977) Konzeptuntersuchung, Realisierung und Vergleich eines Hybrid-Antriebes mit Schwungrad mit einem konventionellen Antrieb. Fakultät für Maschinenwesen der Rheinisch-Westfälischen Technischen Hochschule, Aachen, Germany.
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Zurück zum Zitat M. Ackerl (2016) Innovative Fahrzeugantriebe – Simulation von Fahrzeugen mit alternativen Antrieben. FTG – Institut für Fahrzeugtechnik, Graz University of Technology, Austria. M. Ackerl (2016) Innovative Fahrzeugantriebe – Simulation von Fahrzeugen mit alternativen Antrieben. FTG – Institut für Fahrzeugtechnik, Graz University of Technology, Austria.
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Zurück zum Zitat T. J. Barlow, S. Latham, I. S. McCrae and P. G. Boulter (2009) A reference book of driving cycles for use in the measurement of road vehicle emissions. IHS, Wolloughby Road, Bracknell, Berkshire, UK. T. J. Barlow, S. Latham, I. S. McCrae and P. G. Boulter (2009) A reference book of driving cycles for use in the measurement of road vehicle emissions. IHS, Wolloughby Road, Bracknell, Berkshire, UK.
Metadaten
Titel
Interaction Between Subsystem and Supersystem of Mobile Flywheel Energy Storage
verfasst von
Armin Buchroithner
Copyright-Jahr
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-35342-1_4

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