Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

How History, Culture, and Demography Drive Luxury Consumption in Russia

verfasst von : Irina Kulikova, Frédéric Godart

Erschienen in: Luxury Brands in Emerging Markets

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Together with the other BRICS countries — Brazil, India, China, and South Africa — Russia demonstrates a high potential for luxury consumption. With a total population of approximately 143 million people, a growth in gross domestic product (GDP) of 4.3 per cent in 2011, and 3.4 per cent in 2012 (The World Bank 2013), the Russian market has attracted the attention of the majority of Western luxury brands, who have established their presence in the major cities of the country by opening their own boutiques or selling their goods through major distributors.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
How History, Culture, and Demography Drive Luxury Consumption in Russia
verfasst von
Irina Kulikova
Frédéric Godart
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137330536_5

Premium Partner