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2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

11. Managing Emotions Matters—A Balanced Framework for Communicating Innovations in Companies

verfasst von : Claudia Mast

Erschienen in: Strategy and Communication for Innovation

Verlag: Springer International Publishing

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Abstract

Nowadays, innovations are crucial for nations, the progress of societies and the success of companies. But only if they are noticed and appreciated by people in their daily lives, employees, customers, experts, academics, journalists, and other opinion leaders, they can fully be effective. Therefore, communication management has to take into consideration, that the advantages of innovations can be re-evaluated from different points of view—employees worrying about their jobs, companies struggling for sustaining their competitiveness, or customers who mistrust products with the label “innovative”. It is the balance between facts and figures on the one hand, and emotions on the other, which is often neglected in internal and external corporate communication. The article presents a balanced framework for creating a communication strategy for innovations and discusses results of surveys from communication directors in the top 500 companies in Germany.

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Fußnoten
1
Sample: TOP 500 enterprises (turnover) and DAX enterprises of Germany; n = 121, survey period: December 2012/January 2013.
 
Literatur
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Zurück zum Zitat Mast, C.: Gang in die Offensive. Pressesprecher 01(2010), 44–47 (2010) Mast, C.: Gang in die Offensive. Pressesprecher 01(2010), 44–47 (2010)
Zurück zum Zitat Mast, C.: Innovationen in der Unternehmenskommunikation. Ergebnisse von Umfragen bei DAX-Unternehmen, Analysen und Meinungen. LIT, Berlin (2011) Mast, C.: Innovationen in der Unternehmenskommunikation. Ergebnisse von Umfragen bei DAX-Unternehmen, Analysen und Meinungen. LIT, Berlin (2011)
Zurück zum Zitat Mast, C.: Unternehmenskommunikation: Ein Leitfaden, 6th edn. UVK, Konstanz, München (2016) Mast, C.: Unternehmenskommunikation: Ein Leitfaden, 6th edn. UVK, Konstanz, München (2016)
Zurück zum Zitat Mast, C., Simtion, A.: Employer Relations. Arbeitgeberkommunikation—neues Handlungsfeld für Unternehmen. UVK, Konstanz, München (2016) Mast, C., Simtion, A.: Employer Relations. Arbeitgeberkommunikation—neues Handlungsfeld für Unternehmen. UVK, Konstanz, München (2016)
Zurück zum Zitat Mast, C., Stehle, H.: Energieprojekte im öffentlichen Diskurs. Erwartungen und Themeninteressen der Bevölkerung. Springer VS, Wiesbaden (2016) Mast, C., Stehle, H.: Energieprojekte im öffentlichen Diskurs. Erwartungen und Themeninteressen der Bevölkerung. Springer VS, Wiesbaden (2016)
Zurück zum Zitat Mast, C., Spachmann, K.: Thesenjournalismus statt ergebnisoffener Recherche? Erfahrungen von Pressesprechern mit Rechercheanfragen von Journalisten. Bundesverband deutscher Pressesprecher e. V, Berlin (2015) Mast, C., Spachmann, K.: Thesenjournalismus statt ergebnisoffener Recherche? Erfahrungen von Pressesprechern mit Rechercheanfragen von Journalisten. Bundesverband deutscher Pressesprecher e. V, Berlin (2015)
Zurück zum Zitat Mast, C., Zerfaß, A. (eds.): Neue Ideen erfolgreich durchsetzen: Das Handbuch der Innovationskommunikation. F.A.Z.-Institut, Frankfurt a. M. (2005) Mast, C., Zerfaß, A. (eds.): Neue Ideen erfolgreich durchsetzen: Das Handbuch der Innovationskommunikation. F.A.Z.-Institut, Frankfurt a. M. (2005)
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Zurück zum Zitat Pfannenberg, J. (ed.): Veränderungskommunikation: So unterstützen Sie den Change-Prozess wirkungsvoll, 3rd edn. F.A.Z.-Institut, Frankfurt a. M. (2013) Pfannenberg, J. (ed.): Veränderungskommunikation: So unterstützen Sie den Change-Prozess wirkungsvoll, 3rd edn. F.A.Z.-Institut, Frankfurt a. M. (2013)
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Metadaten
Titel
Managing Emotions Matters—A Balanced Framework for Communicating Innovations in Companies
verfasst von
Claudia Mast
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-49542-2_11

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