Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Measuring Customer Relationship Marketing Outcomes in the Greek Banking Sector

verfasst von : Ilias Santouridis, Melania Stoumbou

Erschienen in: Industrial Engineering, Management Science and Applications 2015

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Banks were among the pioneers in developing and implementing relationship marketing strategies, since they were between the first recipients of the radical changes that took place in global economy in recent years. This study is part of an ongoing research project, which among others, aims to develop an instrument to measure the outcome of the implementation of relationship marketing strategies. Field research was conducted among customers of Greek banks. Principal component analysis was then performed in order to identify latent factors among the questionnaire items. The results obtained were satisfactory, since 7 factors were extracted, which were labeled as relationship value, crisis management, personalized sales, customer focus, flexibility, communication quality and reliability. Moreover, regression analysis verified the significant explanatory power of the factors emerged over customer loyalty.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Measuring Customer Relationship Marketing Outcomes in the Greek Banking Sector
verfasst von
Ilias Santouridis
Melania Stoumbou
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-47200-2_92