Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

6. Partnerships in Procurement 4.0

verfasst von : Bernardo Nicoletti

Erschienen in: Procurement 4.0 and the Fourth Industrial Revolution

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In the vision of procurement 4.0, suppliers become partners in the transformation and a fundamental component of organizational transition. When 40–80% of operating costs go on supplies, to work as a team with partners is fundamental in procurement 4.0. This includes the contribution of partners as a substantial component. In this view, vendor rating is seen as a process that starts with procurement marketing and ends with the final evaluation of the contribution of the partners. This fundamental process is detailed in this chapter.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
Porter, M. E., & Heppelmann, J. E. (2014). How smart, connected products are transforming competition. Harvard business review, 92(11), 64–88.
 
2
Rodrigues, M., Sousa, B., & da Costa, J. B. (2019). The Improvement of the Supply Chain Channel Based on Digital Transformation: An Exploratory Study in the Sustainable Industry 4.0 4th Regional Helix- Book of Abstracts Parallel Session 4, Porto, Portugal.
 
3
Vanpoucke, E., Vereecke, A., Muylle, S. (2017). Leveraging the impact of supply chain integration through information technology. International Journal of Production Management, 37 (4), 510–530
 
4
Sengupta, S. (2013), 10 trends in supply chain management, Supply Chain Management Review, 17(4), 34–39.
 
5
http://​www.​consip.​it/​. Accessed March 30, 2019.
 
6
 
7
Kietzmann, J. H. (2017). Crowdsourcing: A revised definition and introduction to new research. Business horizons, 60(2), 151–153.
 
8
Nicoletti, B., (2013), Cloud Computing and Financial Services, Palgrave Macmillan, London, UK (also translated in Chinese).
 
9
Bevilacqua, E. (2018). Ansaldo Energia, un percorso di digitalizzazione 4.0. https://​www.​zerounoweb.​it/​casi-utente/​ansaldo-energia-un-percorso-di-digitalizzazione​-4-0/​. Accessed May 5, 2019.
 
10
Brous, P., Janssen, M., & Herder, P. (2018). Internet of Things adoption for reconfiguring decision-making processes in asset management. Business Process Management Journal.
 
11
Porter, M. E., & Heppelmann, J. E. (2014). How smart, connected products are transforming competition. Harvard business review, 92(11), 64–88.
 
12
Normann, R., & Ramirez, R. (1993). From value chain to value constellation: Designing interactive strategy. Harvard business review, 71(4), 65–77.
 
13
Wodecki, A. (2018). Artificial intelligence in value creation: Improving competitive advantage. Springer, Cham, Switzerland.
 
14
Nicoletti, B. (2017), Agile Procurement. Volume I: Adding Value with Lean Processes, Springer International Publishing, London, UK. ISBN 978-3-319-61082-5.
 
Metadaten
Titel
Partnerships in Procurement 4.0
verfasst von
Bernardo Nicoletti
Copyright-Jahr
2020
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-35979-9_6