Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

Personalization in Web Search and Data Management

verfasst von : Timos Sellis

Erschienen in: Model and Data Engineering

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

We address issues on web search personalization by exploiting users’ search histories to train and combine multiple ranking models for result reranking. These methods aim at grouping users’ clickthrough data (queries, results lists, clicked results), based either on content or on specific features that characterize the matching between queries and results and that capture implicit user search behaviors. After obtaining clusters of similar clickthrough data, we train multiple ranking functions (using Ranking SVM model), one for each cluster. Finally, when a new query is posed, we combine ranking functions that correspond to clusters similar to the query, in order to rerank/personalize its results.

We also present how to support personalization in data management systems by providing users with mechanisms for specifying their preferences. In the past, a number of methods have been proposed for ranking tuples according to user-specified preferences. These methods include for example top-k, skyline, top-k dominating queries etc. However, neither of these methods has attempted to push preference evaluation inside the core of a database management system (DBMS). Instead, all ranking algorithms or special indexes are offered on top of a DBMS, hence they are not able to exploit any optimization provided by the query optimizer. In this talk we present a framework for supporting user preference as a rst-class construct inside a DBMS, by extending relational algebra with preference operators and by appropriately modifying query plans based on these preferences.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Personalization in Web Search and Data Management
verfasst von
Timos Sellis
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-24443-8_1