Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Kapitel dieses Buchs durch Wischen aufrufen

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Publics and Publicity: Outdoor Advertising and Urban Space

verfasst von: Anne M. Cronin

Erschienen in: Public Space, Media Space

Verlag: Palgrave Macmillan UK

share
TEILEN

This photo essay reflects on mediatized public space, “publicity” and their relationship with the outdoor advertising industry and its products — billboards, panels, and adverts on buses and taxis. Excerpts from ethnographic research on the industry and images of advertising’s impact on urban space are placed in dialog to offer insights into the forms of publicity created.1 This series of snapshot urban views aims to echo people’s apprehension of advertising texts, and to signal how people and advertising panels inhabit city spaces. It shows how the advertising industry’s research on its targeted consuming publics is folded into this urban encounter. This performs a publicity that is mediated not just by the adverts but by commercial knowledge practices and the intense semiotic “noise” of contemporary cities.

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Metadaten
Titel
Publics and Publicity: Outdoor Advertising and Urban Space
verfasst von
Anne M. Cronin
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137027764_13