Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Publics and Publicity: Outdoor Advertising and Urban Space

verfasst von : Anne M. Cronin

Erschienen in: Public Space, Media Space

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This photo essay reflects on mediatized public space, “publicity” and their relationship with the outdoor advertising industry and its products — billboards, panels, and adverts on buses and taxis. Excerpts from ethnographic research on the industry and images of advertising’s impact on urban space are placed in dialog to offer insights into the forms of publicity created.1 This series of snapshot urban views aims to echo people’s apprehension of advertising texts, and to signal how people and advertising panels inhabit city spaces. It shows how the advertising industry’s research on its targeted consuming publics is folded into this urban encounter. This performs a publicity that is mediated not just by the adverts but by commercial knowledge practices and the intense semiotic “noise” of contemporary cities.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Publics and Publicity: Outdoor Advertising and Urban Space
verfasst von
Anne M. Cronin
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137027764_13