Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Rebranding Chineseness: New China, New Identity

verfasst von : Mary Bergstrom

Erschienen in: All Eyes East

Verlag: Palgrave Macmillan US

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

When I arranged to meet friends at the launch party for Shang Xia’s first store, I, like most guests, imagined I would see a mini, Chinese-styled Hermes. After all, the legendary French house was financially backing the Chinese brand and was responsible for the media buzz that preceded Shang Xia’s launch. When I entered Hong Kong Plaza, on one of Shanghai’s primary retail rows, Huaihai Road, I found something smaller and smarter than I had anticipated. The event itself was surprisingly low-key for a luxury brand in China—there were few cameras, no overt celebrity presence, and no over-the-top glitzy floor show. Instead, artisans were demonstrating their crafts, showing how the products were made, and telling the stories behind the design of various clothing, furniture, and fashion and home accessories.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Rebranding Chineseness: New China, New Identity
verfasst von
Mary Bergstrom
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Palgrave Macmillan US
DOI
https://doi.org/10.1007/978-0-230-39368-4_8

Premium Partner