Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Service Failures as Value Co-destruction Moments

verfasst von : George Skourtis, Jean-Marc Décaudin, Assiouras Ioannis

Erschienen in: Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Although Service-Dominant (S-D) Logic is an emerging school of thought in marketing literature, recovery strategies after service failures continue to be conceptualized under the good-dominant logic paradigm. This paper proposes a different conceptualization for service failures and recoveries strategies in the S-D Logic framework. Thus, we re-conceptualize service failures as co-destruction moments due to the fact that when a service failure occurs some forms of consumption value (functional, social, emotional, epistemic, and conditional) are co-destroyed (co-destruction-moment) in similar way that they co-created during the value co-creation. Moreover, we introduce a Mechanism of Value Restoration (MVR) in order to identify and restore the loss value as a more effective service recovery strategy by applying Prahalad and Ramaswamy’s DART (dialogue, access, risk assessment and transparency) model.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Service Failures as Value Co-destruction Moments
verfasst von
George Skourtis
Jean-Marc Décaudin
Assiouras Ioannis
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_171