Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Shifting Sands: Observing Academic Workloads Over Time

verfasst von : Angela R. Dobele, Sharyn Rundle-Thiele

Erschienen in: Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Individually, academics have seen significant changes to their traditional workload, for example, heavier teaching loads, larger class sizes, greater administrative responsibilities, increased competition for research grants and the loss of academic autonomy through increased day-to-day management and accountability (Houston et al. 2006). As a result, academics feel they have three full time jobs at once and daily must manage the multiple and changing roles associated with today’s academic workload (Santoro and Snead 2012). Such changes, over the last two decades, have highlighted the need to investigate workload issues (for example, McInnes 2000; Santoro and Snead 2012).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Shifting Sands: Observing Academic Workloads Over Time
verfasst von
Angela R. Dobele
Sharyn Rundle-Thiele
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_85