Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

26. Strategic Marketing Consideration for IT Industry

verfasst von : Surendra Prakash Shukla

Erschienen in: Strategic Marketing Issues in Emerging Markets

Verlag: Springer Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Marketing division in Indian IT companies is not being utilized to its full potential. In this chapter, there are suggestions to revamp IT companies’ marketing departments, make them more empowered, and enable them to be part of strategic decision making. Authors will also try to list down key strategic marketing questions faced by both small/mid- and large companies. Response to the questions would be aligned to overall mission and vision of the companies, but authors are trying to give a generic approach. Finally, each strategic question should be part of an organization’s overall short- and long-term strategy.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!