Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Strategically Social - Drivers and Patterns in Social Media Management

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Social media open new opportunities for companies from both b2c and b2b sectors. They can engage directly with the consumers, customers and stakeholders within nanoseconds. These new opportunities create also dangers related to crisis management. The information can spread instantly and destroy corporate reputation. Therefore, the management of social media becomes strategically important for the companies. Management of the Facebook and Twitter profiles are not anymore considered as summer internships. Those are actually core managerial functions which are governed within the organizations.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Strategically Social - Drivers and Patterns in Social Media Management
verfasst von
Lukasz M. Bochenek
Sam Blili
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-24184-5_112