Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Student Perceptions on Classroom to Corporation Transitional Marketing Activities

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The competition for students to land a full-time position in marketing is challenging. As such, the collegiate marketing curriculum should include activities that prepare students for the professional workplace and that build resume credentials beyond a college degree. Applying course concepts in a professional setting also assists students in connecting theory and practice. Initiatives that adequately equip students with professional skills and experiences that make them attractive job applicants are critical in marketing where the demands for competency and execution are high (Schlee and Harich 2010).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Student Perceptions on Classroom to Corporation Transitional Marketing Activities
verfasst von
Brian A. Vander Schee
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11815-4_150