Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Inclusion of Children with Total Visual Impairment in Learning Activities of Daily Living, Especially the Act of Eating Independently

verfasst von : Johana Hoyos Ruíz, Katherine Zuluaga Aristizabal, Susana Isaza

Erschienen in: Advances in Design for Inclusion

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This article is focused on the teaching and learning process of eating activity in children with total blindness between 2 and 5 years old, in Medellin – Colombia; and the way in which the guardians impede their development, autonomy and independence, due to ignorance, fears or frustrations [1]. A person from the time he gets up until he goes to bed, demonstrates a motor, cognitive and psychological learning that is traced from early childhood. A child with total blindness will have a lower performance in different areas of life, for all the restrictions that he has with the perception of visual information. Unless the family incorporates teaching and learning strategies in his life [2]. From this approach, it was proposed as a general objective to design a didactic product framed to the eating activity of children with total visual disability, through the integration of techniques and teaching methods, to improve the learning process and autonomy of the child, and strengthen the relationship with his guardian/family. The artifact contains the food and keeps the elements in place, also allows the child to understand how to interact with the object during and after the activity, linking other senses such as listening and touch.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Niemann, S., Jacob, N.: Capacidades de la vida diaria. In: Ayuda a los niños ciegos, 1st edn. estados unidos, p. 26 (2002) Niemann, S., Jacob, N.: Capacidades de la vida diaria. In: Ayuda a los niños ciegos, 1st edn. estados unidos, p. 26 (2002)
2.
Zurück zum Zitat Sánchez Escobero, P.: Discapacidad, familia y logro escolar, 1st edn. Ciudad de Mexico, p. 1 (2014) Sánchez Escobero, P.: Discapacidad, familia y logro escolar, 1st edn. Ciudad de Mexico, p. 1 (2014)
3.
Zurück zum Zitat Arias, M.: Medellín vive en estratos 1, 2 y 3. El colombiano, p. 1 (2012) Arias, M.: Medellín vive en estratos 1, 2 y 3. El colombiano, p. 1 (2012)
6.
Zurück zum Zitat Verdugo Alonso, M.: Alumnos con discapacidad visual (2017) Verdugo Alonso, M.: Alumnos con discapacidad visual (2017)
7.
Zurück zum Zitat Zurdo Sánchez, M.: Ceguera y baja visión. In: Zurdo Sánchez, M. (ed.) La Ceguera y la Baja Visión: Implicaciones en el Desempeño de las Actividades de la Vida Diaria, Valladolid, 1st edn. (2017) Zurdo Sánchez, M.: Ceguera y baja visión. In: Zurdo Sánchez, M. (ed.) La Ceguera y la Baja Visión: Implicaciones en el Desempeño de las Actividades de la Vida Diaria, Valladolid, 1st edn. (2017)
8.
Zurück zum Zitat Cheka, F., Valles, A. (eds.): El desarrollo psicológico del niño ciego. Aspectos generales (2017) Cheka, F., Valles, A. (eds.): El desarrollo psicológico del niño ciego. Aspectos generales (2017)
9.
Zurück zum Zitat Lucerga, R., Sanz, M.J.: La atención temprana en niños deficientes visuales: un enfoque preventivo. In: Conferencia presentada en el Servicio de Neuropediatría - Hospital de Clínicas - Facultad de Medicina, Junio 1991, Montevideo, Uruguay (1991) Lucerga, R., Sanz, M.J.: La atención temprana en niños deficientes visuales: un enfoque preventivo. In: Conferencia presentada en el Servicio de Neuropediatría - Hospital de Clínicas - Facultad de Medicina, Junio 1991, Montevideo, Uruguay (1991)
10.
Zurück zum Zitat Lucerga Revuelta, R.: El Niño De 6 A 12 meses descripción de los objetivos de este período para las distintas áreas del desarrollo. In: En los zapatos del niño ciego, 1st edn. Madrid, españa: ONCE, p. 25 (2004) Lucerga Revuelta, R.: El Niño De 6 A 12 meses descripción de los objetivos de este período para las distintas áreas del desarrollo. In: En los zapatos del niño ciego, 1st edn. Madrid, españa: ONCE, p. 25 (2004)
Metadaten
Titel
The Inclusion of Children with Total Visual Impairment in Learning Activities of Daily Living, Especially the Act of Eating Independently
verfasst von
Johana Hoyos Ruíz
Katherine Zuluaga Aristizabal
Susana Isaza
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-94622-1_19

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen.